• 01
  • 03
  • 02
  • 04
  • 05
  • slides 6
  • slides 1
  • slides 8

Сучасний керівник дошкільного навчального закладу – престиж, імідж, стиль, компетентність

.

Такими були стрижневі питання педагогічної практики керівників дошкільних навчальних закладів на курсах підвищення кваліфікації при ЗІППО, що пройшли в травні 2012 року в м. Ужгороді. Пропонуємо Вашій увазі окремі фрагменти педагогічної практики в дошкільних закладах: № 2, 18, 29, 39.

 


Дошкільний навчальний заклад № 2 м. Ужгорода.
Завідувач ДНЗ - Тимко М.В.


Семінар-практикум для керівників дошкільних навчальних закладів
Тема: «Впровадження та поширення інформаційно-комунікаційних технологій у роботі з дітьми, педагогами, батьками та громадськістю»

1.Перегляд панорами відкритих організованих видів діяльності.
2. Практикум:
- створення та організація роботи веб-сайту в ДНЗ, практичне наповнення змістом.
Aдміністратор сайту - вих. Хміль О.А.
- циклограма наказів управлінської діяльності керівника ДНЗ.
Завідувач ДНЗ Тимко М.В.
3. Круглий стіл:
- методичні рекомендації щодо ведення ділової документації керівника.
(обмін досвідом)
4. Підведення підсумків.


Дошкільний навчальний заклад № 18 м. Ужгорода.
Завідувач ДНЗ – Колодій Г.С.

Педагогічне кредо колективу: « Відкрити в кожній дитині душу творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути».
Семінар – прес-конференція « Педагогічне спілкування, як аспект професійної взаємодії».
1. Презентація закладу.
Завідувач ДНЗ – Колодій Г.С.
2. Педагогічне спілкування, як творчий процес.
Вихователь – методист ДНЗ Жека Л.І.
3. Інтерактивна ділова гра, «Стилі і правила педагогічного спілкування».
Педагоги дошкільного закладу.
4. Тема: «Попередження конфліктів». Робота психолога Гармаш Н.О з педагогами дошкільного закладу та курсантами (тестування).
5. Практична робота з дітьми. Корекційно – розвивальне заняття практичного психолога з використанням психогімнастики і арт-терапії.
6. Музична релаксація.
Музкерівник - Калинська Н.М.
7. Підведення підсумків педагогічної практики.

Правила педагогічного спілкування.( за Дейлом Карнегі)
Правило 1. Виявляйте щирий інтерес до інших людей.
Правило 2. Частіше посміхайтесь.
Правило 3. Будьте хорошим слухачем.
Правило 4. Ведіть розмову в колі інтересів Вашого співрозмовника.
Правило 5. Дайте можливість людям відчути їхню значущість і робіть це щиро.



Дошкільний навчальний заклад № 29 м. Ужгорода.
Завідувач ДНЗ – Чаварга О.Ю.


Семінар-практикум у ДНЗ №29 «Дивосвіт»
Тема: «Роль педагога у забезпеченні та дотриманні прав дитини»

На семінарі було показано роботу з педагогами щодо правового виховання дошкільників, а саме: визначено завдання, форми і методи роботи з педагогами, дітьми та батьками. Цікавою формою роботи було використання наочних засобів, зокрема, показ слайдів, плакатів, дидактичних ігор. На кожному плакаті розкрито зміст окремих прав дитини через яскраві картинки, піктограми, вірші. Робота семінару супроводжувалася вдало підібраним музичним оформленням (пісні «Дитинство моє», «Хай живе надія», «Родина» та інші), що підвищувало ефективність емоційного сприйняття матеріалу.
Родзинкою та кульмінацією семінару стала гра-вправа «Надія» за методикою «Нитки»:
Рольова  гра-вправа «Надія»
Зараз я розповім вам історію, складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності. Отже, жила-була дівчинка. Вона росла дуже щасливою дитиною. У неї були мама й батько, бабуся й дідусь і навіть старший брат. У дівчинки була РОДИНА. (Тренер виводить учасника, якому була віддана картка «РОДИНА», і з’єднує його ниткою з «ДИТИНОЮ».)
Усі члени родини дівчинку дуже любили та піклувались про неї, вона знала тоді, що таке справжня ЛЮБОВ. (Виводиться учасник із карткою «ЛЮБОВ». Протягується друга ниточка.)
Родина дівчинки була досить забезпеченою й жила у великому та світлому будинку. (Виходить учасник із карткою «ДІМ»; протягується ниточка.)
Дівчинка училась у школі-гімназії, одній із найкращих у місті, вона здобувала ОСВІТУ. (Вихід наступного учасника з карткою «ОСВІТА»; протягується ниточка.)
У такий спосіб дотримувались ПРАВА маленької людини. (Вихід учасника з карткою «ПРАВА»; протягується ниточка.)
Дівчинка з НАДІЄЮ дивилась у майбутнє. (Вихід учасника з карткою «НАДІЯ»; протягується ниточка.)
Але так уже сталося, що майже в один рік батько та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі. Мама, не витримавши такого горя, почала сильно пити, а бабуся й дідусь, не перенісши лиха, що прийшло, вмерли один за одним. Так у дівчинки не стало РОДИНИ. (Тренер входить у коло й перерізає ножицями ниточку «ДИТИНА» – «РОДИНА».)
А разом із рідними пішла й ЛЮБОВ. (Тренер розрізає нитку «ДИТИНА» – «ЛЮБОВ».)
У дівчинки не стало й ДОМУ, тому що мама продала його за борги. (Тренер ріже нитку «ДИТИНА» – «ДІМ».) Дівчинка разом із мамою опинилась на вулиці. Вона перестала ходити до школи. (Тренер обриває нитку «ДИТИНА» – «ОСВІТА».) Права дівчинки не дотримувались, тому що з нею поруч не було дорослих, які би про неї піклувались. (Тренер розрізає нитку «ДИТИНА» – «ПРАВА».) Лише світле проміннячко НАДІЇ ледь жевріло в її душі (єдина нитка, що залишається нерозрізаною).
Час спливав, і одного разу дівчинку небайдужі люди привели в сімейний дитячий будинок. Тепер вона вважає, що їй дуже поталанило. З нею поруч з'явилися чоловік і жінка, яких вона вже називає мамою й батьком, у неї є брати та сестри. (Тренер зв'язує нитку «ДИТИНА» – «РОДИНА»). Дівчинка відчуває, що її люблять. (Тренер зв'язує нитку «ДИТИНА» – «ЛЮБОВ».) У неї знову з'явився ДІМ, де вона почуває себе затишно й комфортно. (Тренер зв'язує нитку «ДИТИНА» – «ДІМ».) Дівчинка знову почала ВЧИТИСЬ. (Тренер зв'язує нитку «ДИТИНА – «ОСВІТА».) Дівчинка знову могла сказати: «Я – Людина, нехай поки маленька, але я маю ПРАВА». (Тренер зв'язує нитку «ДИТИНА» – «ПРАВА».) Як добре, що є добрі люди, і як важливо не розстатися з НАДІЄЮ.
Підсумки семінару-практикуму.



Дошкільний навчальний заклад № 39 м. Ужгорода.
Завідувач ДНЗ – Фучко О.М.


Тема: «Впровадження інноваційних технологій у роботі з дітьми п’ятирічного віку згідно нормативно – правових, інструктивно – методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки молоді та спорту України, оновленого Базового компоненту дошкільної освіти та програми «Впевнений старт».

1.Презентація дошкільного навчального закладу.
Завідувач ДНЗ – Фучко О.М.
2. Соціально – педагогічні передумови забезпечення дітей п’ятирічного віку якісною дошкільною освітою.
Методист ДНЗ  Басюк Л.В.
3. Практичний перегляд організації навчально – виховної діяльності в старших групах дошкільного закладу.
- «Весна-красна». Контрольно – тематичне заняття з грамоти в старшій групі № 3 «Сонечко».
Вихователі: Молнар Л.В, Гутич О. І.
- «Подорож у країну Математики». Контрольно – тематичне заняття з формування елементарних математичних уявлень в старшій групі № 1 «Білосніжка».
Вихователь - Бертич Т.Й.
4. Планування й організація оздоровчої роботи з дітьми влітку.Тренінг.
Завідувач ДНЗ – Фучко О.М.
5. Ознайомлення з нормативно – правовими документами та методичним оснащенням навчально – виховного процесу в дошкільному закладі. Перегляд виставки.
6. Підсумки семінару.


Надія Майор, завідувач кабінету дошкільної та початкової освіти
Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти;
Ольга Тимофеєва, методист  кабінету
дошкільної та початкової освіти ЗІППО