Методичні матеріали

Які є переваги інклюзії для учасників освітнього процесу (Інфографіка)

foto-01Інклюзія в закладах освіти важлива не лише для дітей з особливими освітніми потребами, але і для всіх учасників освітнього процесу.
Діти, що вчаться в інклюзивному середовищі будуть розуміти багатоманітність та толерантно ставитись до людей, які відрізняються від них. Для педагогів це можливість професійно розвиватись, оволодіти новими навичками викладання, а також отримувати доплату за викладання в інклюзивному класі.
Які є переваги інклюзії для учасників освітнього процесу – пояснюємо в інфографіці.

Асистент вчителя та асистент дитини виконують різні функції та мають різні обов’язки – роз'яснення МОН

5f4f53a15743b091893045Міністерство освіти і науки України розробило методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини), які виконують різні функції та мають різні обов’язки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН.  

Інтеграція майндфулнес. Як і навіщо практикувати самоусвідомлення?

mindМи вступаємо в світ, в якому електронні листи валять валом, телефони не вимикається, нав'язливі твіти з усіх боків, а статуси в Facebook настирливо вимагають зміни, легко дозволити миттєвому, строковому і нагальному поглинути важливе і довгострокове. Все більше і більше нас затягує інформація яка «бомбить» наш мозок з усіх сторін, немає нічого дивного в тому, що для більшості з нас три хвилини - а це максимальний термін, протягом якого ми здатні зосередитися на чомусь одному доти, поки нас не перервуть і наші відносини з оточуючими не стануть ще більш віртуальними і прохолодними.

Переглянути статтю

«Каша в роті» у дитини. Як з цим «боротися»?

01007ae2-8c65Проблема, про яку ми поговоримо, знайома багатьом батькам. Полягає вона в тому, що дитина «проковтує» закінчення, а то й цілі слова, говорить невиразно, ніби-то без особливого бажання. При цьому явних дефектів дикції немає: все звуки окремо виговорюються, але загальна мова – нечітка. У побуті такий дефект називається «кашею в роті». Чим же зумовлене таке явище і як з ним боротися? Спробуємо розібратися.

Переглянути статтю

 Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Хороша поведінка – це не диво, а НАВИЧКА!

Rozlad-pov

Ваша дитина кричить, б’є інших дітей, порушує дисципліну на уроці?
Коли ваша трирічна донька розмовляє з вами зухвало, це може здатися смішним. Коли доньці вже 7 років, на всі ваші прохання вона говорить «ні» й переходить на крик – це починає дратувати. Якщо не взяти ситуацію під контроль, така поведінка може призвести до постійних суперечок між батьками й дитиною. Як діяти в таких випадках?

Переглянути статтю

Кириленко Надія,
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО

Батькам про дітей. Поради логопеда №3. Основні етапи розвитку мовлення в дітей

lpПерш ніж дитина навчиться говорити й оволодіє своєю рідною мовою, вона видає різні звуки. Це так звана «мова немовлят», і діти в усьому світі говорять на ній приблизно однаково.
Але коли дитина має виголосити свої перші слова? Для неї важливо навчитися говорити до трирічного віку, коли її мозок стрімко розвивається. Але поки малюк ще не говорить, розвиток його мовлення залежить від його вміння говорити «мовою немовлят».

Переглянути статтю

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Стратегії підтримки дітей з інтелектуальними порушеннями (помірна розумова відсталість)

intІнтелектуальні порушення — досить складна особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що інтелектуальні порушення — це стійке порушення пізнавальної діяльності людини, що виникає внаслідок органічного пошкодження центральної нервової системи.

Переглянути статтю

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Особливості роботи мозку. Наш суперкомп'ютер!

mozhЗнання та розуміння психофізіологічних особливостей здобувачів освіти – одна з ключових компетентностей кожного педагога, необхідна професійна передумова для того, щоб правильно вибрати стратегію роботи з дитиною, яка має психічні чи/або психічні особливості розвитку, чи розвивається (психічно і фізично) відповідно віку. Почнемо з роботи мозку – нашого суперкомп’ютера.

Переглянути статтю

Матеріали підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна