Методичні матеріали

Інтеграція майндфулнес. Як і навіщо практикувати самоусвідомлення?

mindМи вступаємо в світ, в якому електронні листи валять валом, телефони не вимикається, нав'язливі твіти з усіх боків, а статуси в Facebook настирливо вимагають зміни, легко дозволити миттєвому, строковому і нагальному поглинути важливе і довгострокове. Все більше і більше нас затягує інформація яка «бомбить» наш мозок з усіх сторін, немає нічого дивного в тому, що для більшості з нас три хвилини - а це максимальний термін, протягом якого ми здатні зосередитися на чомусь одному доти, поки нас не перервуть і наші відносини з оточуючими не стануть ще більш віртуальними і прохолодними.

Переглянути статтю

«Каша в роті» у дитини. Як з цим «боротися»?

01007ae2-8c65Проблема, про яку ми поговоримо, знайома багатьом батькам. Полягає вона в тому, що дитина «проковтує» закінчення, а то й цілі слова, говорить невиразно, ніби-то без особливого бажання. При цьому явних дефектів дикції немає: все звуки окремо виговорюються, але загальна мова – нечітка. У побуті такий дефект називається «кашею в роті». Чим же зумовлене таке явище і як з ним боротися? Спробуємо розібратися.

Переглянути статтю

 Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Хороша поведінка – це не диво, а НАВИЧКА!

Rozlad-pov

Ваша дитина кричить, б’є інших дітей, порушує дисципліну на уроці?
Коли ваша трирічна донька розмовляє з вами зухвало, це може здатися смішним. Коли доньці вже 7 років, на всі ваші прохання вона говорить «ні» й переходить на крик – це починає дратувати. Якщо не взяти ситуацію під контроль, така поведінка може призвести до постійних суперечок між батьками й дитиною. Як діяти в таких випадках?

Переглянути статтю

Кириленко Надія,
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО

Батькам про дітей. Поради логопеда №3. Основні етапи розвитку мовлення в дітей

lpПерш ніж дитина навчиться говорити й оволодіє своєю рідною мовою, вона видає різні звуки. Це так звана «мова немовлят», і діти в усьому світі говорять на ній приблизно однаково.
Але коли дитина має виголосити свої перші слова? Для неї важливо навчитися говорити до трирічного віку, коли її мозок стрімко розвивається. Але поки малюк ще не говорить, розвиток його мовлення залежить від його вміння говорити «мовою немовлят».

Переглянути статтю

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Стратегії підтримки дітей з інтелектуальними порушеннями (помірна розумова відсталість)

intІнтелектуальні порушення — досить складна особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що інтелектуальні порушення — це стійке порушення пізнавальної діяльності людини, що виникає внаслідок органічного пошкодження центральної нервової системи.

Переглянути статтю

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Особливості роботи мозку. Наш суперкомп'ютер!

mozhЗнання та розуміння психофізіологічних особливостей здобувачів освіти – одна з ключових компетентностей кожного педагога, необхідна професійна передумова для того, щоб правильно вибрати стратегію роботи з дитиною, яка має психічні чи/або психічні особливості розвитку, чи розвивається (психічно і фізично) відповідно віку. Почнемо з роботи мозку – нашого суперкомп’ютера.

Переглянути статтю

Матеріали підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна

Батькам про дітей. Поради логопеда №2

lpМалюк в три роки відмовляється говорити і пояснюється жестами. Першокласник не може освоїти «р» і недоладно викладає думки. Дитина добре розмовляє, але в школі починаються труднощі з читанням і письмом. Доводилося чути або стикатися з подібним? Звідки беруться логопедичні проблеми, як їх можна уникнути і вирішити.
Якщо у малюка з народження є гуління, лепет, в півтора року з'являються перші слова, в три - перші фрази, не хвилюйтеся, отже, розвиток мовлення йде в нормі. Але в п'ять років показати дитину логопеду варто в будь-якому випадку.

Переглянути статтю

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Рекомендації для батьків дітей з особливими освітніми потребами на час карантину

aktyvnyy-tvorchyy-rozvytok-ditey-3-5-rokiv-6748x14 корисних вправ для дітей з розладами аутичного спектру (за матеріалами «Всеосвіти»)
Дієві практичні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади.

В умовах переходу закладів освіти на інклюзивну форму навчання практично кожен садочок, школа приймає в свою родину дітей, які мають аутичні форми порушень. Досить часто особлива дитина має потенціальні можливості для адаптації в соціумі.
Педагогу важливо розуміти, з якими особливостями дитини доведеться зустрітися та як організувати взаємодію з особливим вихованцем, учнем.
Ми вирішили запропонувати вам комплекс практичних підходів, який має назву секвенційної моделі допомоги дітям з аутизмом. Це комплекс вправ, який виконується системно, послідовно ускладнюючись.

Стратегії підтримки дітей з інтелектуальними порушеннями (легка розумова відсталість)

rmКожний крок батьків має працювати на розвиток та виховання дитини. Доцільно, починаючи з раннього віку, спілкуватися з дитиною, розмовляти з нею, надавати різну інформацію залежно від віку та стану пізнавальних процесів, за допомогою яких людина пізнає навколишній світ (сприйняття, пам’ять, мислення, мовлення та ін.).

Рекомендації для батьків та педагогів

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія