Методичні матеріали

Що ви знаєте про взаємодію асистента вчителя з учнем?

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №1/9-675 від 25.09.12 року «Щодо посадових обов`язків асистента вчителя» асистент вчителя здійснює наступні функції: організаційну, навчально–розвивальну, діагностичну, прогностичну, консультативну.
‍То все на папері, а коли доходить до безпосереднього спілкування з учнем, батьків цікавить, як саме асистент «асистує» в інклюзивному класі. 
Ми пропонуємо наступну таблицю, адаптовану з «The Paraprofessional’s Guide to the Inclusive Classroom: Working as a Team» (3rd ed.) автора M. B. Doyle, для детального ознайомлення з цими рівнями взаємодії.

Кілька правил, як переглядати індивідуальну програму розвитку

Кінець та початок навчального року, як правило, – період перегляду ІПР.
Індивідуальна програма розвитку розробляється на один рік. Однак члени команди з розробки ІПР можуть у будь- який момент запропонувати провести збори, щоб модифікувати програму або скласти нову. Це може виявитись необхідним, наприклад, якщо:

- дитина досягла поставленої навчальної мети;
- у дитини виникають труднощі при досягненні визначених цілей;
- виникла необхідність збільшити кількість послуг дитині;
- дитину переводять в інший заклад;
- у дитини спостерігаються проблеми з поведінкою тощо.

Детальніше читати ТУТ

Ми продовжуємо руйнувати стереотипи щодо інклюзивної освіти

Все ще досить часто батьки побоюються, що інклюзія призведе до зниження рівня знань та до погіршення поведінки дітей, чиї класи приймуть до навчання дітей з інвалідністю. Саме тому ми детально вивчили матеріали світових досліджень на цю тему,в країнах, де інклюзія працює давно.
Отримані факти і пропонуємо для Вашого розгляду та поширення, адже освіченість веде до толерантності.

Для чого вчителю включати до арсеналу своїх інструментів МКФ та МКФ-ДП (дітей та підлітків)?

mkf

Міжнародна класифікація функціонування - це класифікатор, який використовують в усіх розвинених країнах лікарі, педагоги, спеціалісти з реабілітації та психологи, проте сам МКФ не є інструментом оцінювання.
Використовуючи МКФ вчитель починає бачити взаємодію між фізичним, психічним станом дитини та подіями зі світу, що її оточує. Як ми наголошували раніше, діагноз мало що може сказати про можливості людини, та про її потреби. Тому, коли в інклюзивному класі з’являється новий учень, його визначений діагноз дасть мало практичних порад вчителю. Навчання, виховання та взаємодія можуть відбуватися, коли перед вчителем буде повна “картина” буття нової дитини, яка включає усі аспекти (розвиток, участь та середовище).
Дуже часто вчителю інклюзивної школи необхідна допомога спеціалістів з інших сфер - соціальних працівників, лікарів, спеціальних педагогів, а також батьків. Для того щоб найточніше та без упереджень описати ситуацію, у якій потрібна допомога, можна використовувати опис, створений за допомогою МКФ.

 За матеріалами UNICEF UkraineГО "Соціальна Синергія"