Методичні матеріали

Хороша поведінка – це не диво, а НАВИЧКА!

Rozlad-pov

Ваша дитина кричить, б’є інших дітей, порушує дисципліну на уроці?
Коли ваша трирічна донька розмовляє з вами зухвало, це може здатися смішним. Коли доньці вже 7 років, на всі ваші прохання вона говорить «ні» й переходить на крик – це починає дратувати. Якщо не взяти ситуацію під контроль, така поведінка може призвести до постійних суперечок між батьками й дитиною. Як діяти в таких випадках?

Переглянути статтю

Кириленко Надія,
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО

Батькам про дітей. Поради логопеда №3. Основні етапи розвитку мовлення в дітей

lpПерш ніж дитина навчиться говорити й оволодіє своєю рідною мовою, вона видає різні звуки. Це так звана «мова немовлят», і діти в усьому світі говорять на ній приблизно однаково.
Але коли дитина має виголосити свої перші слова? Для неї важливо навчитися говорити до трирічного віку, коли її мозок стрімко розвивається. Але поки малюк ще не говорить, розвиток його мовлення залежить від його вміння говорити «мовою немовлят».

Переглянути статтю

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Стратегії підтримки дітей з інтелектуальними порушеннями (помірна розумова відсталість)

intІнтелектуальні порушення — досить складна особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що інтелектуальні порушення — це стійке порушення пізнавальної діяльності людини, що виникає внаслідок органічного пошкодження центральної нервової системи.

Переглянути статтю

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Особливості роботи мозку. Наш суперкомп'ютер!

mozhЗнання та розуміння психофізіологічних особливостей здобувачів освіти – одна з ключових компетентностей кожного педагога, необхідна професійна передумова для того, щоб правильно вибрати стратегію роботи з дитиною, яка має психічні чи/або психічні особливості розвитку, чи розвивається (психічно і фізично) відповідно віку. Почнемо з роботи мозку – нашого суперкомп’ютера.

Переглянути статтю

Матеріали підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна

Батькам про дітей. Поради логопеда №2

lpМалюк в три роки відмовляється говорити і пояснюється жестами. Першокласник не може освоїти «р» і недоладно викладає думки. Дитина добре розмовляє, але в школі починаються труднощі з читанням і письмом. Доводилося чути або стикатися з подібним? Звідки беруться логопедичні проблеми, як їх можна уникнути і вирішити.
Якщо у малюка з народження є гуління, лепет, в півтора року з'являються перші слова, в три - перші фрази, не хвилюйтеся, отже, розвиток мовлення йде в нормі. Але в п'ять років показати дитину логопеду варто в будь-якому випадку.

Переглянути статтю

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Рекомендації для батьків дітей з особливими освітніми потребами на час карантину

aktyvnyy-tvorchyy-rozvytok-ditey-3-5-rokiv-6748x14 корисних вправ для дітей з розладами аутичного спектру (за матеріалами «Всеосвіти»)
Дієві практичні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади.

В умовах переходу закладів освіти на інклюзивну форму навчання практично кожен садочок, школа приймає в свою родину дітей, які мають аутичні форми порушень. Досить часто особлива дитина має потенціальні можливості для адаптації в соціумі.
Педагогу важливо розуміти, з якими особливостями дитини доведеться зустрітися та як організувати взаємодію з особливим вихованцем, учнем.
Ми вирішили запропонувати вам комплекс практичних підходів, який має назву секвенційної моделі допомоги дітям з аутизмом. Це комплекс вправ, який виконується системно, послідовно ускладнюючись.

Стратегії підтримки дітей з інтелектуальними порушеннями (легка розумова відсталість)

rmКожний крок батьків має працювати на розвиток та виховання дитини. Доцільно, починаючи з раннього віку, спілкуватися з дитиною, розмовляти з нею, надавати різну інформацію залежно від віку та стану пізнавальних процесів, за допомогою яких людина пізнає навколишній світ (сприйняття, пам’ять, мислення, мовлення та ін.).

Рекомендації для батьків та педагогів

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Батькам про дітей. Поради логопеда

logopedСкоро до школи, а дитина не вимовляє деякі звуки… Такі думки найчастіше, логічно, приходять батькам майбутніх першокласників. І до вчителів-логопедів також найчастіше звертаються батьки дітей 5-6 років. Чому? Фраза: «Моя дитина не вимовляє декілька звуків, подивіться її, бо нам цього року до школи» (найчастіше я це чую влітку перед навчальним роком…) звучить усе частіше. А до цього все добре було? Невже нікого з родини не насторожив той факт, що синочок чи донечка говорить «не так» чи взагалі не говорить? Міф про те, що дитина переросте чи заговорить згодом, нині фахівці заперечують. І радять не ризикувати.

Переглянути документ

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО,
вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)

Як зберегти психічне здоров`я у часі пандемії. Навички резильєнтності

313c98cf5de4e780Зараз наш світ дуже швидко змінюється. З урахуванням новин, складно було б не турбуватися про те, що все це означає для вас і для тих, кого ви любите. Занепокоєння і тривога і в кращі часи - проблеми досить поширені, а коли їх стає занадто багато, то вони заповнюють собою все навколо. На жаль, ця ситуація негативно впливає на наш емоційний стан, змушуючи почувати себе тривожно відчуваючи страх за майбутнє.
За часів невизначеності природно відчувати труднощі, тому не забувайте надавати допомогу і проявляти співчуття до себе і оточуючих.

Переглянути статтю

Матеріали підготувала
   методист ресурсного
центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна