Методичні матеріали

Що слід знати про вплив інтелектуальних порушень на загальний розвиток дитини

Інтелектуальні порушення — досить складна особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що інтелектуальні порушення — це системне порушення пізнавальної діяльності, що має зворотний — затримка психічного розвитку (ЗПР) — та незворотний характер. Сьогодні ми розглянемо питання, що стосуються інтелектуальних порушень незворотного характеру. Одна з першопричин виникнення таких інтелектуальних порушень — органічне ураження кори головного мозку, що має непрогресуючий характер, тому такі діти здатні до поступового пізнавального розвитку, хоча зі значними труднощами. Така особливість дитини не обмежує її можливості розвиватися та жити в суспільстві, маючи власні перспективи. Інтелектуальні порушення — лише особливий розвиток дитини, котрий не вичерпує всіх її потенційних можливостей. Вона навчатиметься, проте дуже повільно, а певні знання та навички може не опанувати.

ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ

Підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Кириленко Надія

Тікозні розлади. Симптоми. Діагностика. Допомога

Тіки – це ненавмисні швидкі повторювальні стереотипні неритмічні дії, що супроводжуються рухом або звуком. Тикозні розлади можуть проявлятися у вигляді ледь помітних сіпань повік та у стигматизуючих мимовільних різких повторюваних серійних рухах та вокалізаціях.

ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ

Матеріали підготувала
методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО
Барканова Анна

Робота асистента педагога під час карантину

Колеги, виникає багато запитань щодо роботи асистентів педагогів під час карантину. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11 березня 2020 р. в період карантину асистент вчителя працює спільно з командою супроводу дитини з ООП, розробляє індивідуальні завдання для дитини відповідно до її потреб, виконує організаційно-методичну роботу.    

Тонкощі інклюзивного навчання. Відповідає керівниця директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН. Частина 2

Tonkoshhi-inklyuzyvnogo-navchannya.-Vidpovidaye-kerivnytsya-dyrektoratu-inklyuzyvnoyi-i-pozashkilnoyi-osvity-MON.-CHastyna-2-e1573739763701

Ми розпочали серію онлайн-трансляцій з експертами з інклюзії, під час яких вони відповідають на запитання читачів. Перша трансляція була з очільницею директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН Валентиною Хіврич. Це – друга частина її відповідей (першу текстову частину дивіться тут).

Для вчителів створили 10 уроків про права молоді з інвалідністю

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Брошура складається 10 уроків:

Урок 1. Права людини та їх види.
Урок 2. Активізм та політичні права.
Урок 3. Інклюзія та реалізація політичних прав людьми з інвалідністю.
Урок 4. Вибори та референдуми.
Урок 5. Мирні зібрання.
Урок 6. Служба в державних органах влади або місцевого самоврядування.
Урок 7. Звернення до органів влади.
Урок 8. Членство в політичних партіях та громадських організаціях.
Урок 9. Онлайнактивізм.
Урок 10. Відстоювання порушених прав.
Ілюстрація: ГО “Боротьба за права”

За матеріалами https://nus.org.ua/