Загальні матеріали

Міжнародний день логопеда

h ua den logopeda
Свято День логопеда - дефектолога відзначається в другій декаді листопада. На міжнародному рівні стало відзначатися в 2004 році. Заходи Дня спрямовані на поширення знань про проблеми мовленнєвих порушень, фахівцях і методах мовної корекції.

Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти

IMG-34a9670c8f6074f687381f09ac24366c-V

12 листопада у м. Києві розпочато п'ятиденний тренінг "Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти", у якому взяли участь Ірина Кремінська, директор КУ "Ужгородський ресурсний центр  №1" Ужгородської міської ради, Олена Воротинцева, завідучач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО, та Світлана Шалабоніна, психолог Мукачівської міської КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Мукачівської міської ради Закарпатської області".
Метою заходу є підготувати національних тренерів з числа працівників ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти (РЦПІО) в обласних ІППО та інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) для навчання педагогічних працівників закладів дошкільної і загальної середньої освіти з використання Міжнародної класифікації функціонування обмежень життєдіяльності (МКФ), покращити розуміння тренерами можливостей МКФ як «спільної мови» для усіх учасників освітнього процесу; поглибити розуміння ролі спостережень вчителя для забезпечення якісного освітнього процесу в інклюзивному середовищі; розвинути практичні навички та надати інструменти для спостереження за діяльністю та участю дітей з використанням МКФ; напрацювати спільне бачення професійного профілю вчителя в інклюзивному класі, ролей ІРЦ та взаємодії Центру з вчителем, командою супроводу та іншими учасниками освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання.

 

Навчальний цикл з фізіотерапії в програмах раннього втручання швейцарських фахівців

wv

З 1 листопада на базі факультету здоров’я та фізичного виховання Ужгородського національного університету триває навчальний цикл з фізіотерапії у ранньому втручанні, який проводять швейцарські практикуючі фахівці, чий позитивний досвід сформований роками роботи у різних соціальних закладах: Бріґітта Бертольд – фізіотерапевт, спеціаліст з Бобат-терапії, яка працювала у неонатальному відділенні м. Люцерн, а нині веде приватну практику, та Сільвія Ціммерманн – фахівець з раннього втручання, корекційний педагог, яка працює у Службі раннього втручання кантону Люцерн.
Це важливий крок до впровадження ефективної системи підготовки кадрів та підвищення фаховою майстерності фахівців ІРЦ, ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, лікарів, фізичних терапевтів, представників соціальних та медичних центрів, що виявили інтерес до курсу, для забезпечення надання якісних соціально-терапевтичних та освітніх послуг, направлених на соціалізацію та підвищення якості життя людини з інвалідністю.

Раннє втручання як комплексна система послуг допомоги дітям з порушенням розвитку чи ризиком їх виникнення

IMG-f34ecd57718d0f68cf7533c24f91da47-VЗакарпатська область – одна з небагатьох областей України, де працює система надання послуг раннього втручання – комплексна допомога родині з дитиною раннього віку з порушеннями здоров’я та розвитку, а тему „Раннє втручання як комплексна система послуг допомоги дітям з порушенням розвитку чи ризиком їх виникнення” включено до навчально-тематичного плану (професійний модуль) курсів підвищення кваліфікації педагогів інклюзивної освіти, вчителів-дефектологів, вихователів спеціальних шкіл та шкіл-інтернатів, що проходять на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.

Актуальні питання та перспективи розвитку системи комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю

res 1

3-5 жовтня 2019 року у м. Ужгороді відбулася Всеукраїнська конференція з теми „Актуальні питання та перспективи розвитку системи комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю” та пройшли заходи, присвячені 20-й річниці МСРЦ „Дорога життя”.

136 педагогів пройшли курси підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням відповідно до вимог Концепції "Нова українська школа"

136 1

Курс України на європейську інтеграцію вимагає перегляду пріоритетів державної політики у сфері освіти, зокрема впровадження міжнародних підходів до навчання дітей з особливими освітніми потребами, які б базувались на засадах рівних можливостей та доступу до якісної освіти. Виконання цих завдань безпосередньо залежить від ефективності діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.

Нарада-семінар "Інклюзивне навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти"

c1 

Інклюзивно-ресурсним центром Свалявської районної ради 20 вересня 2019 року проведено нараду-семінар з теми «Інклюзивне навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти». Участь у нараді-семінарі взяли заступник голови районної ради Клара Стегура, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти при ЗІППО Олена Воротинцева, директор інклюзивно-ресурсного центру Жанна Вальо, керівники закладів дошкільної та загальної середньої освіти району, вчителі-асистенти з роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Всеукраїнський дистанційний екзамен для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів

exam 3
4 липня на базі ЗІППО відбувся єдиний Всеукраїнський дистанційний екзамен для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, які пройшли тренінги та прослухали курс навчальної програми "Користування психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3 та CASD".

Навчання асистентів учителів Закарпаття відповідно до вимог Концепції "Нова українська школа"

innkl

Нещодавно асистенти вчителів Закарпаття пройшли курси підвищення кваліфікації асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням відповідно до вимог Концепції "Нова українська школа" та отримали сертифікати.
Слухачі курсів мали можливість ознайомитися матеріалами п’яти тематичних блоків, що стосуються сфери інклюзивної освіти. Паралельно асистенти вчителів пройшли онлайн-курс для вчителів початкових класів з дітьми із особливими освітніми потребами та отримали відповідні сертифікати.