Дошкільна освіта

Два крила дитячої долі – Сім’я і суспільство

Забезпечення якісної та доступної дошкільної освіти стало пріоритетним завданням суспільства. Зміна вектора державної політики до дошкілля вселяє велику надію на успішне вирішення накопичених проблем та поставлених завдань, спрямованих на розвиток дошкільної освіти. Попри це, розв’язання багатьох питань, пов’язаних зі змінами змісту, форм та методів освіти наших дітей не можливе без налагодження плідної співпраці дошкільного закладу і сім’ї.

Шляхи та методи розвитку дошкільника

На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний науково-практичний семінар керівників методоб’єднань, слухачів курсів вихователів дошкільних навчальних закладів «Саморозвиток дошкільника за системою М.Монтессорі».

Завдання педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів на 2012/2013 навчальний рік

Шановні колеги!
Разом з переливами Першого дзвоника в школі розпочався новий навчальний рік і в дошкільній освіті області. Рік, що буде проходити під гаслом забезпечення надійного старту кожній дитині у майбутньому житті, регламентований державними документами – оновленим Державним стандартом дошкільної освіти (БКДО, 2012) та Державною цільовою соціальною програмою розвитку дошкільної освіти до 2017 року.
Готуючись до навчального оку колективи дошкільних навчальних закладів сформували конкретні індивідуальні завдання щодо організації життєдіяльності дітей в ДНЗ. Але є системні загальні питання, які стосуються педагогів-«дошкільників» усіх ланок дошкільної освіти. Їх висвітлює на сторінках щомісячного спеціалізованого журналу «Практика управління дошкільним закладом» Тамара ПАНАСЮК, заступник директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти, начальник відділу дошкільної та початкової освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

Сучасний керівник дошкільного навчального закладу – престиж, імідж, стиль, компетентність

Такими були стрижневі питання педагогічної практики керівників дошкільних навчальних закладів на курсах підвищення кваліфікації при ЗІППО, що пройшли в травні 2012 року в м. Ужгороді. Пропонуємо Вашій увазі окремі фрагменти педагогічної практики в дошкільних закладах: № 2, 18, 29, 39.

Свято книги в Ужгороді

За літературним календарем 23 квітня - Всесвітній день книги та авторського права.
Генеральна конференція ЮНЕСКО, яка проходила в Парижі у 1995 році, вирішила віддати в цей день данину поваги книгам і авторам, закликаючи всіх, і особливо молодь знаходити задоволення в читанні і поважати незамінний внесок тих, хто сприяв культурному прогресу людства і заснував Всесвітній день книги та авторського права і Премію ЮНЕСКО за пропаганду ідеалів толерантності в дитячій та юнацькій літературі.

Лінгводидактичні засади розвитку мовлення шестиліток

Не навчаймо дітей так, як навчали нас, – вони народилися в інший час…

Початковий  курс рідної мови, зокрема навчання грамоти і розвитку мовлення, умовно виділено в окремий розділ методики з метою визначення найбільш продуктивних її складових, що утворюють інваріантну та варіативну її основу.  Сьогодні відбувається пошук і вдосконалення тих загублених її елементів, що можуть лягти в основу новітніх підходів у навчанні грамоти та мовленнєвої діяльності шестиліток та сприятимуть ефективному формуванню в учнів певного кола знань, умінь і навичок, які стануть основою всієї мовної освіти. Навчання грамоти є стартовим майданчиком кожної особистості у світ освіти і доросле життя.

Світ відкритий кожному

Світ відкритий кожному – каже ромське прислів ’ я. У його правдивості не раз могли переконатися учасники навчально - практичного семінару “ Впевнене батьківство ” , який пройшов в Ужгороді 30 січня – 1 лютого 2012 року за підтримки Всеукраїнського фонду “ Крок за кроком ” . Семінар проводився в рамках проекту “ Створення Центрів підтримки для батьків дітей віком від народження до шести років у ромських громадах Закарпаття ” .

Мовленнєвий розвиток дошкільника

altУ Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти вийшов з друку методичний посібник «Інтерактивні форми роботи з формування мовленнєвої компетент-ності дітей дошкільного віку в контексті вимог Базової програми «Я у Світі».