Польсько-український проект «Транскордонний методичний центр»

С4

Громадська організація "Центр освітньої політики"(Львів, Україна) та Польське товариство педагогів і аніматорів КЛАНЗА (Люблін, Польща), за підтримки Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти у листопаді 2013 року запросили до співпраці педагогів, методистів Закарпатської області, які зацікавлені у власному методологічному розвитку та методичному розвитку педагогів області.

Методичні ярмарки у сфері сучасних навчальних методик у Польщі та в Україні пройшли 15 лютого у м. Замосьць (Польща) та 7 березня у м. Львові. Заходи відбувалися у рамках польсько-українського проекту «Транскордонний методичний центр», який реалізують ЛМГО «Центр освітньої політики» (м. Львів) та Польське товариство педагогів та аніматорів КЛАНЗА (м. Люблін) за підтримки Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна, що фінансується з коштів Європейського Союзу.
У м. Замосьць (Польща) своїм досвідом роботи поділилася Горгош Л.І., учитель початкових класів Середнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ужгородського району, яка проводила майстер-клас «Інноваційна методика навчання молодших школярів, в основі якої аудіо-візуально-кінестетичний підхід».
У Методичному ярмарку у сфері сучасних навчальних методик Польщі та Україні, що проходив у м. Львові, взяли участь Кірик М.Ю., методист кабінету дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського ІППО та Горгош Л.І., учитель початкових класів Середнянської ЗОШ І-ІІІ ст. Ужгородського району.
Під час Методичного ярмарку українськими та польськими тренерами були проведені майстер-класи, які висвітлювали український та польський досвід застосування інноваційних навчальних методик у шкільній та неформальній освіті. Були проведені такі майстер-класи:
1. Розвиток логічного мислення у викладанні природничих предметів (Дарія Біда – автор природничого конкурсу і журналу для учнів „Колосок”, м.Львів).
Розвиток пізнавальних навиків у природничо-математичній сфері. Використання ігор та розмаїтих завдань, конкурсів, котрі розвивають пізнавальні зацікавлення учнів.
2. Delfin – тренінг пізнавальних навиків (Ewa Noga - тренер PSPiA KLANZA).
Розвиток уміння ефективного і прискореного навчання через використання вправ, зокрема: співпраця у групі, концентрація і координація, рефлекс і спостережливість, мислення і творча поведінка.
3. Педагогіка цирку (Monika Kalinowksa - тренер PSPiA KLANZA).
Новаторська методика ефективної підтримки виховної і профілактичної діяльності, альтернативна форма проведення вільного часу. Можливість засвоїти базові циркові трюки, ознайомити з цікавими й ефективними способами зміцнення віри у власні сили, розвивати витривалість, концентрувати увагу, планувати роботу в команді, побачити комплекс методів педагогіки цирку для застосування під час зустрічей людей різного віку.
4. Танці для будь-якого віку – інтеграційні танці у виховній діяльності (Leszek Gęca – тренер PSPiA KLANZA).
Тренінг розвиває вміння навчати інтеграційним танцям під мелодії різних частин світу. Застосування простих і, водночас, цікавих хореографічних рішень, які дають змогу навчати танцям групи, які складаються з різних поколінь.
5. Шість заборонених дарів Фрідріха Фребеля – педагогіка дошкільної освіти (Ігор Бущак - Львівська Школа Монтессорі).
Тренер ділиться власним досвідом практичного застосування педагогічних ідей знаменитого засновника системи дошкільного виховання – Фрідріха Фребеля, який пропонував розмаїття видів дитячої діяльності та занять: робота з дарами – будівельним матеріалом, рухливі ігри, малювання, ліплення, плетіння і вирізання з паперу, вишивання, вкладання з металевих кілець, паличок, гороху, намистинок, виколювання, конструювання з паперу, паличок та ін.
6. Інноваційна методика навчання молодших школярів, в основі якої аудіо-візуально-кінестетичний підхід» (Веселкова педагогіка) (Людмила Горгош – тренер, учитель початкових класів, Закарпаття, Україна).
Під час тренінгу було представлено навчальні рухливі ігри і пісні з теми уроку, які ефективно допомагають засвоювати навчальний матеріал і дають дитині змогу розслабитися, пожвавити інтерес до уроку, відновити сили й, у той же час, не порушують дисципліни.
7. Інтеграційні методи роботи з групою – вступ до педагогіки забави (Ewa Gęca - тренер PSPiA KLANZA).
Ознайомлення з принципами педагогіки забави й основами методики КЛАНЗИ, здобуття і вдосконалення вміння застосування педагогіки забави у групі, ознайомлення з ефективними способами активізації й інтеграції групи, обміну досвідом й отримання зворотної інформації.
8. Школа супербабці і супердідуся (dr. Zofia Zaorśka - тренер PSPiA KLANZA).
Засновниця Школи демонструвала методику роботи з людьми похилого віку та різновіковими групами. Школа супербабусі і супердідуся – це місце, де можна отримати знання й уміння, які сприятимуть належному розвитку внуків. Тут навчають як відповідально допомагати батькам. Акцент робиться на творче навчання, активні ігри, які заохочують дитину і збуджують її цікавість до світу.
М.Ю.Кірик була учасником проведених майстер-класів та поділилася досвідом з учителями Львівщини з питань упровадження інноваційних методик у навчально-виховний процес початкової школи у Закарпатській області.
Л.І.Горгош провела майстер-клас «Інноваційна методика навчання молодших школярів, в основі якої аудіо-візуально-кінестетичний підхід» для вчителів початкових класів Львівської області.
Кірик М.Ю. та Горгош М.І. змогли поспілкуватися з керівниками та експертами Транскордонного методичного центру, обговорили можливості співпраці між польськими, львівськими та закарпатськими освітянами й отримали сертифікати про участь у Методичному ярмарку педагогічних інновацій.
Більше про Транскордонний методичний центр на сайті проекту: http://metodyk.org/

С3

С5

С2

С1