Засідання обласної школи методиста початкової освіти

Наприкінці квітня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної світи проходило засідання обласної школи методиста «Науково-методичний супровід упровадження Державного стандарту початкової загальної школи».

Відкриваючи школу, В.М. Петечук, заступник директора ЗІППО з навчально-методичної роботи та моніторингу якості освіти, наголосив, що початкова школа працює в умовах постійних змін. Розуміємо, що зміни в освіті залежать і від якості підготовки педагогічних кадрів. Ми не стоїмо на місці, оновлюємо зміст підготовки підвищення кваліфікації педагогів, упроваджуємо сучасні технології підготовки фахівців.
Голова комітету ВРУ з питань освіти та науки Лілія Гриневич переконана, що Державний стандарт початкової освіти потребує якнайшвидшого й абсолютного перегляду. Парламентар вважає, що це пов’язане не тільки зі змістом освіти, а і з віковими особливостями молодших школярів.
Таким чином, учитель повинен бути готовим до викликів часу, а підготувати його – завдання методичної служби районів, міст та інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Наталія Гордуз, завідувач кабінету дошкільної, початкової та інклюзивної освіти інституту, наголосила на важливості створення освітнього, інформаційного та психологічного простору у контексті реалізації завдань Державного стандарту початкової освіти.
Уже відомо про зміни, які Міністерство освіти і науки України затвердило до навчальних програм для 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та надало їм гриф, про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи. Наразі проходить відбір підручників учителями для 4 класу та їх замовлення. Проведено аналіз програм 1-3 класів і внесені суттєві зміни (проект на сайті МОН України). Отже, для того щоб кваліфіковано надати методичну допомогу педагогу, який її сьогодні потребує, як ніколи, потрібно й самому методисту бути ерудованому, обізнаному в усіх питаннях початкової освіти. Тому ми і зібралися для обговорення всіх нагальних питань.
Про особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі у 2015-2016 навчальному році розповіла Марія Кірик, методист кабінету дошкільної, початкової та інклюзивної освіти ЗІППО. Вона акцентувала увагу на організації роботи груп для підготовки до школи дітей старшого дошкільного віку при загальноосвітніх навчальних закладах (лист МОН України від 13.08.2014 № 1/9-411); порядку прийому дітей до першого класу (лист МОН України від № 1/9-71 від 14 лютого 2015 року); вирішенні окремих питань про зарахування до ДНЗ і ЗНЗ дітей, у яких відсутні обов’язкові профілактичні щеплення (лист МОНУ та ОЗУ № 1/9-500 / № 04.01.16/28103 від 29 вересня 2014 року).
Таким чином, для забезпечення належної організації навчально-виховного процесу у початковій школі потрібно готувати вчителя за допомогою різних методичних заходів, які спрямовані на підвищення професійної компетентності педагога.
Про важливі моменти впровадження нової програми з інформатики у 2-3 класах у загальноосвітніх навчальних закладах області наголосив В. М. Орос, завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій ЗІППО.
В.М. Хайнас, методист районного методичного кабінету відділу освіти Мукачівської районної держадміністрації поділився з присутніми досвідом та проблемами з викладання інформатики у початкових класах.
Т.В. Палько, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, наголосила, що потенціал професійного росту вчителів – у підвищенні рівня їхньої педагогічної майстерності, тому науково-педагогічних колектив інституту перебувають у постійному пошуку сучасних форм підвищення кваліфікації вчителів. Відомо, що тільки творчий педагог може сформувати та розвивати творчу особистість учня.