Цей невпізнаний звичний світ. Аранжування квітів

Буштинська гімназія-інтернат I-III ступенів гуманітарного профілю
Обласний семінар вчителів інтегрованого курсу «Мистецтво» Розвиток творчого мислення учнів на уроках мистецтва, засобами комп’ютерних технологій
Буштино 2011 рік
Образотворче мистецтво
Тема:      Цей  невпізнаний  звичний  світ.  Аранжування  квітів.



Мета:     Виховувати любов і естетичне відношення
до  навколишнього світу природи,
спостережливість , уміння бачити,
аналізувати та передавати у своїх роботах
головну форму її особливості, об’єм. Уміння
сприймати і аналізувати твори мистецтва.
Оснащення уроку:
Зоровий ряд: репродукції ікебан, ошибан, аплікацій,
натюрмортів. Матеріали  для демонстрації послідовності  і техніки
виконання.
Матеріали та інструменти: методичний посібник    
«Мистецтво»(5клас), з використанням
мультимедійних засобів навчання,
папір, олівець, гуашеві фарби, пензлі,
палітра.
Музичний  ряд: П. Чайковський  “Вальс квітів”.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Хід уроку.

І. Організаційний момент. Діти заходять в клас під
Музику П. Чайковського «Вальс квітів»
ІІ.Повідомлення теми та мети уроку:
Вступ. Квіти  дивовижні і різноманітні, весняні , літні та осінні. Веселковими  барвами зацвітають  вони на нашій прекрасній закарпатській землі. Проте краса їх тендітна і швидкоплинна… Але художники можуть зберегти її для нас у різноманітних аранжуваннях та натюрмортах.
Універсальне поняття мистецтва. Аранжування    ( фр. Arrangement-порядок, улаштування) є універсальним поняттям. У музиці це переробка музичного твору для іншого виконавського складу, прикрашання основної мелодії твору. А в образотворчому мистецтві-створення  композиції з квітів та інших природніх матеріалів. Таке аранжування дійсно може продовжити квітам життя.
Відомості про ікебану. Одна квітка – тільки квітка, а букет - це вже мистецтво. Мистецтво створення квіткових букетів називають ікебана. І народилося воно в Японії. Ікебана – аранжування квітів або символічний букет, дібраний відповідно до свята, пори року, чи настрою художника. Букет може складатися не тільки з квітів, а й з інших природніх матеріалів: кори, гілок, листя і плодів, каміння, мушель. Розгляньте зразки ікебан, придумайте до них власні назви.


Відомості про ошибану. Ошибана (з японської «пресована флористика») – виготовлення картин, композицій з природного матеріалу – листя, квітів, трави, пуху. Ошибана є різновидом ікебани.
Розгляньте зразки ошибан. Спробуйте на дозвіллі створити свої композиції.

Мистецькі правила.  Ікебана і ошибана – своєрідний натюрморт. А щоб створити натюрморт потрібно знати певні мистецькі правила:
1. Букет слід складати з квітів, які гармонійно поєднуються між собою.
2. Посуд добирається такого розміру і пропорцій щоб вдало доповнювати букет.
3. Виділяються квіти на передньому плані, їх колір має бути більш яскравий і насичений.
Сприйняття репродукцій. Роздивіться подані натюрморти. Які композиційні правила використовують художники? Які квіти детально промальовані, а які – ні?

ІІІ.Практична робота. «Натюрморт з квітами».
Поетапне виконання натюрморту:
1. Лінійне і композиційне рішення елементів натюрморту.
2. Цілісне виконання роботи кольором від найтемніших плям до найсвітліших.
3. Тіні, як правило, малюють холодними кольорами.
4. Квіти та фрукти промальовують на кінці роботи, роблячи акцент кольором, щоб передати настрій та характер композиції.
5. Промальовують найдрібніші деталі натюрморту.
Питання. Які існують способи продовження життя квітам?
Як називається аранжування квітів або символічний букет, створений з квітів та інших природних матеріалів?
Яка музика – камерна чи симфонічна – може бути своєрідним доповненням до натюрмортів, ікебан, ошибан?
IV.Домашнє завдання. Створіть композицію, самостійно аранжуючи улюблені квіти, виконайте її у техніці ошибани, аплікації, вишивки.