Обласний семінар-нарада завідувачів методичних кабінетів

У Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти пройшов обласний семінар-нарада завідувачів районних/міських методичних кабінетів відділів/управлінь освіти та міських рад «Про виконання планів роботи методичних кабінетів 2013/2014 н.р.».

Директор інституту Тетяна Палько розповіла присутнім про актуальні проблеми діяльності методичних служб, наголосивши, що інститут налагодив угоди і тісну співпрацю з науковими установами та іншими установами освіти (управлінням освіти Ужгородської міської ради, ЗОЕНЦ, Закарпатським обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді та обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти). Запровадження дистанційної форми навчання допомагає педагогічним працівникам пройти курси підвищення кваліфікації, які з певних причин не мають змоги зробити це стаціонарно. Тетяна Василівна розповіла, що у Закарпатському Банку ППД зібрано, узагальнено, систематизовано матеріалів про надбання вчителів Закарпаття – 441 Картку ППД, із них 75 Карток – за 2012/2013 н.р. Також запроваджено нові види випускних робіт: методичний комплект; авторський проект; творча робота; система завдань розвивального характеру, які допомагають слухачам розкрити творчі можливості, професійні навики, а керівникові курсів – скерувати та допомогти педагогам. Керівник інституту акцентувала увагу присутніх на впровадженні навчальної програми з курсу за вибором (факультативу) "Фехтування" для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів (НВК «Гармонія») з висновком "Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах" і наголосила, що потрібно активно долучатися до впровадження нових програм у ЗНЗ.
Валентина Немеш, методист кабінету координаційно-методичної діяльності, розповіла присутнім про виконання планів курсової підготовки педагогічних працівників області. Вона наголосила, що ліцензійний обсяг слухачів курсу на рік становить 4000 педагогічних працівників. Валентина Іванівна акцентувала увагу учасників, що цьогоріч на виїзних курсах підвищили кваліфікацію 347 педагогічних працівників, що складає 9% від загальної кількості. Потрібно звертати увагу на своєчасне подання заявок на проходження курсів – це головний момент успішної атестації педагогічного працівника.
Підбила підсумки методичної роботи щодо підвищення фахової майстерності класних керівників Валентина Сивохоп, методист кабінету координаційно-методичної діяльності.
Завідувачі РМК (ММК) районів та міст області звітували про виконання планів роботи методичних кабінетів на 2013/2014 н.р. Виступаючі розкрили головні аспекти роботи, поділилися проблемними моментами, наголосили на постійному пошуку шляхів та методів удосконалення професійної майстерності, компетентності. Учасники обласного форуму розповіли, що один із пріоритетних напрямів освіти є турбота про обдаровану та талановиту молодь, її творчий, інтелектуальний, духовний та фізичний розвиток. Це стало логічним продовженням виступу Галини Райхель, методиста кабінету координаційно-методичної діяльності, яка порівняла результати учнівських олімпіад у Закарпатській області у 2012/2013 та 2013/2014 н.р. Також присутнім вручили методичний щорічник «Підсумки Всеукраїнських учнівських олімпіад у Закарпатській області (2013-2014)».
Заступник директора інституту з навчально-методичної роботи та моніторингу якості освіти Василь Петечук звернув увагу учасників методичного зібрання на ефективність та результативність обласних семінарів, що дає змогу до широкого впровадження елементів прогресивного досвіду в практику освітянських колективів.
Іван Лазар, завідувач кабінету координаційно-методичної діяльності, акцентував увагу присутніх на експертному оцінюванні діяльності науково-методичних установ і навчальних закладів області, яке розпочнеться з 2015 року.
Підбиваючи підсумки семінару-наради учасники розповіли, що форма звітування перед колегами та працівниками інституту спонукає до вдосконалення не лише власного професіоналізму, творчої майстерності, але й креативного пошуку.
Загалом, зібрання головних освітянських методистів області пройшло в діловій, колегіальній атмосфері й спонукає педагогічні колективи навчальних закладів до підсилення й вдосконалення методичної роботи.