Шляхи підвищення якості іншомовної освіти України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору

jakistinozemnoi1

19-21 травня 2015 року у м. Ірпінь Київської області відбувся семінар методистів іноземних мов обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо особливостей викладання предмета у наступному навчальному році «Шляхи підвищення якості іншомовної освіти України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору».

У ході семінару розглянуто низку важливих питань щодо організації та проведення літніх мовних таборів в Україні. Представники волонтерських організацій та закордонних видавництв презентували комплекти матеріалів із проведення різних видів роботи у мовному таборі, які дозволять кожному учневі проявити творчість та суттєво розвинути мовленнєві вміння та навички.
Під час семінару відбулася презентація результатів тестування рівня знань англійської мови екзаменаційного департаменту Кембриджського університету. У заході взяли участь голова департаменту оцінювання Cambridge English у Північній Європі Джиліан Хортон-Крюгер, директор з маркетингу у Північній Європі Кембриджського університету Аркадіуш Яворський та консультант в Україні Дарина Сіжук.
15 квітня 2015 року екзаменаційний департамент Кембриджського університету спільно з департаментом загальної середньої освіти Міністерства освіти і науки України за підтримки авторизованих екзаменаційних центрів Cambridge English в Україні провели тестування з англійської мови 500 одинадцятикласників Києва, Одеси, Харкова, Дніпропетровська та Львова. Екзаменаційні матеріали були направлені на перевірку до Кембріджського університету, де експерти оцінили рівень знань англійської мови серед української молоді. За результатами перевірки було відзначено, що випускники українських шкіл засвідчили високий рівень у розумінні англійської. За словами Джиліан Хортон-Крюгер, результати показали, що 82% учнів, що брали участь у тестуваннях, досягли щонайменше рівня B1 за загальноєвропейськими стандартами з мовної освіти, що відповідає програмним вимогам Міністерства освіти і науки України серед загальноосвітніх навчальних закладів.
Оксана Коваленко, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України зазначила, що особливо важливими для нас є високі показники учнів у частині тестування навичок читання, адже зовсім скоро учні складатимуть зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови, яке також включає перевірку цього виду мовленнєвої діяльності.
Серед розглянутих питань особливо гостро постає проблема навчально-методичного забезпечення з іноземних мов. У рамках семінару відбулася панельна дискусія методистів з авторами вітчизняних підручників Оксаною Карп'юк, Світланою Сотніковою, Юрієм Клименком та представниками ключових українських та зарубіжних видавництв щодо якості сучасного підручника з іноземних мов.
У рамках семінару обговорено питання підвищення фахової майстерності вчителя іноземної мови. Вікторія Іваніщева, менеджер проектів Британської Ради в Україні та Олександр Шаленко, незалежний експерт з питань викладання англійської мови, презентували результати роботи спільного проекту МОН України та Британської Ради «Післядипломна педагогічна освіта вчителів іноземних мов» та розповіли про розробку кваліфікаційної рамки показників фахової майстерності. Документ має стати дієвим інструментом визначення власного професійного рівня учителя та чіткого розуміння шляхів безперервного професійного розвитку в атестаційний та міжатестаційний періоди.

jakistinozemnoi2