Українська мова та література для національних меншин

6 серпня 2013 року на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний інструктивно-методичний семінар «Методичне забезпечення навчання української мови і літератури у школах з мовами навчання національних меншин».
Тетяна Дмитрівна Гнаткович, завідувач кабінету суспільно-гуманітарних дисциплін ЗІППО, кандидат педагогічних наук презентувала навчальні програми та підручники з української мови для шкіл з мовами навчання нацменшин, акцентувала увагу на змістовому та методичному забезпеченні вивчення української мови та літератури. У процесі роботи обговорювалися питання про основні засади Державного стандарту базової та повної середньої освіти, особливості комунікативного та когнітивно-комунікативного підходів, їх мету й головні завдання, ефективні форми організації, шляхи реалізації компетентнісного підходу до вивчення української мови та літератури.
Петро Михайлович Ходанич, доцент кафедри методики викладання суспільно-гуманітарних дисциплін Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук детально ознайомив із закарпатською тематикою в угорській, словацькій, чеській, німецькій, американській літературах ХХ століття. З огляду на те, що в нову програму з української літератури введено 4 години на вивчення літератури рідного краю, Ходанич П.М. запропонував підготувати проект нової програми з літератури рідного краю.
Борисова Є.Е., учитель української мови та літератури Ужгородської угорськомовної школи дала аналіз особливостей викладання української мови і літератури в 2013-2014 навчальному році за новими програмами та підручниками.
Лавер К.М., учитель української мови та літератури Ужгородської угорськомовної гімназії у своєму виступі торкнулася проблем викладання української мови та літератури в навчальних закладах з угорською мовою навчання, а саме: відповідності між програмою і підручниками, видання методичної літератури, потреби в таблицях, наочності, обміну досвідом.
Опачко О.І., методист кабінету суспільно-гуманітарних дисциплін ознайомила з орієнтовними критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів 5-9 класів з української мови у школах з навчанням мовами нацменшин.
Методисти РМК та ММК відділів (управлінь) освіти отримали пакет нормативно-правових документів, структурно-тематичні схеми курсів української мови та літератури в 5-му класі (упорядник Т.Д. Гнаткович).