Біологія

Медіаграмотність та медіаосвіта у природничій освіті

bio1З 24 по 26 серпня 2020 року в м. Київ на базі готелю Bakkara проходили навчання 20-ї Літньої школи медіаосвіти та медіаграмотності, організовані Академією української преси в партнерстві з головним управлінням загальної середньої та дошкільної освіти директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, в роботі якої взяла участь завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО Бокоч Ольга Сергіївна.

Відбувся вебінар "Компетентнісний підхід: особливості методики навчання біології в умовах дистанційної освіти"

5eb5500d98ca7709090321

Як відомо, реформа «НУШ» вимагає зміни освітніх традицій, які існували не один десяток років. Тож, методологічною основою розвитку особистості школяра, коли ламаються старі схеми навчання і виховання, повинно бути створення креативної системи освіти на засадах компетентнісного підходу. Тому мета вебінару – зосередити увагу педагогів на необхідності та можливостях впровадження завдань компетентнісного спрямування при вивченні біології в умовах дистанційного навчання.

Переглянути матеріали вебінару

Відбудеться вебінар «Компетентнісний підхід: особливості методики навчання біології в умовах дистанційної освіти»

web1Кабінет методики викладання природничо-математичних дисциплін запрошує на вебінар «Компетентнісний підхід: особливості методики навчання біології в умовах дистанційної освіти». Дата проведення – 20 травня 2020 року, початок – 11.00 год, платформа – програма Zoom. Реєстрацію завершено! Перед проведенням вебінару (до 10.50 год. 20.05.2020 р.) всім зареєстрованим учасникам буде надіслано код підключення та пароль для входу (програма Zoom).

Формування життєвих компетентностей у школярів при вивченні біології та екології: сучасні підходи

bio 3

Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою. Основними документами, що забезпечують досягнення цієї мети, є діючі Державний стандарт базової середньої освіти та навчальні програми з предметів. Як відомо, кожна із програм містить перелік ключових компетентностей, визначених „Рекомендаціями Європейського парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя” (18.12.2006), необхідних сучасній людині для успішної життєдіяльності. Біологія поряд із іншими предметами робить свій внесок у формування ключових компетентностей. Серед таких – екологічна грамотність і здорове життя.

Формування компетентностей на уроках біології в умовах переходу до Нової української школи

bio 2Прийняття Закону України „Про освіту”потребує сьогодні докорінного перегляду навчально-виховної та науково-методичноїроботи. У статті 12, зокрема, йдеться про те, що метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованій взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Освітянський форум "Формування компетентностей на уроках біології в умовах переходу до Нової української школи"

Біологічний факультет Ужгородського національного університету спільно з Творчим об’єднанням «Соняшник» запрошують методистів районних (міських) методичних кабінетів (центрів), секторів освіти об’єднаних територіальних громад, керівників методичних об’єднань та вчителів біології закладів загальної середньої освіти області взяти участь в освітянському форумі «Формування компетентностей на уроках біології в умовах переходу до Нової української школи».

Ефективні технології та позитивний досвід упровадження нових програмних вимог у курсі „Біологія. 7 клас”

pedmayst 3

15 вересня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулося заняття школи педмайстерності „Ефективні технології та позитивний досвід упровадження нових програмних вимог у курсі „Біологія. 7 клас” для педагогів-біологів.

Розвиток творчого потенціалу вчителя біології та екології

biol 1

Проблема розвитку творчого потенціалу вчителя у системі шкільної біологічної освіти була ключовою на вебінарі, що відбувся 13 квітня в Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти у межах викладання спецкурсу «Розвиток творчого потенціалу вчителя» для слухачів курсів учителів біології та екології. Виділено основні мотиви, які спонукають вчителя до творчої продуктивної діяльності.

Удосконалення методичних та самоосвітніх якостей

biolohu 4

У жовтні відповідно до навчально-тематичного плану курсів підвищення кваліфікації учителів біології та екології Закарпатським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти організовано педагогічну практику для слухачів даної категорії на базі ботанічного саду Ужгородського національного університету. Учасники – учителі біології та екології та керівник педпрактики – Бокоч Ольга Сергіївна, завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО разом із Куртяк Оксаною Дмитрівною, лаборантом ботанічного саду УжНУ обговорювали питання організації науково-дослідницької роботи зі школярами з проблем біорізноманіття, морфології та анатомії рослинного світу, поширення видів. Проведено екскурсію оранжереями ботанічного саду, у ході якої слухачі мали можливість поглибити та розширити власні знання щодо вивчення дендрофлори регіону та шляхів її збагачення і покращення, дізнатись багато нової інформації про інтродуковані, реінтродуковані та місцеві види рослин, їхню роль у рослинних угрупованнях, особливості збереження біорізноманіття рослинного світу нашого краю, біоекологічні особливості нових декоративних та плодових культур для можливого їх використання в господарських цілях, селекції.

Упровадження нових програм з біології

biologia1

Упровадження новітніх завдань в освіті, зокрема, у навчанні біології в школі, спонукає до розробки та реалізації нових моделей діяльності методичних об’єднань. Одним із основних завдань освітян на сучасному етапі, що вимагає зміни підходів у роботі вчителя, є впровадження нових програм.
Обговорити за круглим столом основні виклики при впровадженні програм з біології (6 – 9 класи) у навчальний процес та шляхи їх подолання зібралися керівники методичних об’єднань управлінь вчителів біології 16 червня у м. Ужгород на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.