Медіаграмотність та медіаосвіта у природничій освіті

bio1З 24 по 26 серпня 2020 року в м. Київ на базі готелю Bakkara проходили навчання 20-ї Літньої школи медіаосвіти та медіаграмотності, організовані Академією української преси в партнерстві з головним управлінням загальної середньої та дошкільної освіти директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, в роботі якої взяла участь завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО Бокоч Ольга Сергіївна.

 

Тренерами та експертами Школи цього разу були Волошенюк Оксана, менеджерка медіаосвітніх програм Академії української преси, наукова співробітниця відділу кіномистецтва і телебачення ІМФЄ ім. М. Рильського НАН України, Гудкова Наталія, доцент кафедри методології освіти для сталого розвитку Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління при Мінприроди, Зоря Юлія, кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ ЧОІПОПП ЧОР, Каліберда Микита, активний учасник, автор завдань турнірного руху, член журі та методичної комісії Всеукраїнського турніру юних хіміків, співавтор рекомендованих МОН підручників з біології для учнів 9–11 класів, а також посібника серії «Шкільна бібліотека» для учнів 5–6 класів, численних робочих зошитів з біології, посібника «Медіаграмотність на заняттях із біології», Куликов Андрій, Голова Комісії з журналістської етики, журналіст, редактор, радіоведучий, телеведучий, актор, медіаексперт та медіатренер, співзасновник «Громадського радіо», Кулаков Андрій, український медіаексперт, менеджер різних медійних проектів, Мокрогуз Олександр, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського ОІ імені К.Д. Ушинського, Шаламов Руслан, директор із науково-методичної роботи Творчого об’єднання «Соняшник», кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України, голова методичної комісії природознавчої гри «Геліантус», автор підручників, посібників із біології для учнів закладів загальної середньої освіти, співавтор Державного стандарту середньої освіти Нової української школи, посібника «Медіаграмотність на заняттях із біології».
На заході основна увага була приділена наступним питанням: медіавласність, стандарти журналістики, чому вони потрібні, сучасний концепт медіаграмотності, медіаосвіта і медіаграмотність (базові поняття), медіаосвіта в царині природничих наук,інформаційне суспільство в епоху постправди, як медіа маніпулюють авдиторіями, ресурси для медіосвітянина (інтерактивні вправи).
Тренінги «Медіаосвіта на заняттях із біології», «Інтегровані медіаосвітні природничі заняття», «Візуальна грамотність на заняттях із природничих дисциплін», «Настільна медіагра «Медіаерудит»», круглий стіл «Медіаграмотність у Новому Стандарті загальної середньої освіти» були спрямовані, в першу чергу, на одержання слухачами школи практичних порад, ознайомлення зметодичними знахідками щодо формування критичного мислення, комунікаційної медіакомпетентності у шкільній медіаосвіті.
Організаторам заходу вдалось сформувати у слухачів стійке переконання в тому, наскільки важливо у сучасному світі вміти працювати з інформацією, не бути осторонь інформаційних потоків, щоб «потонути» в інформаційному морі чи стати жертвою численних маніпулятивних технологій.

bio bio2

bio3