Шляхи реалізації завдань патріотичного виховання

patr 1

18 квітня на базі Закарпатського ІППО для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки відбувсякруглий стіл „Національно-патріотичне виховання на уроках географії”.

Відкрила захід керівник курсів Г.Б. Глюдзик, яка зазначила, що кожен народ у процесі історичного розвитку виробив систему цінностей, яка передається з покоління в покоління у вигляді звичаїв, традицій, обрядів. Тому виховання дитини завжди має ґрунтуватися, насамперед, на культурно-історичних цінностях своєї нації. Пізнання навколишнього світу починається зі знайомства з рідною вулицею, селом чи містом, своєю країною, а вже потім – із сусідніми країнами. Тобто, ми йдемо від пізнання свого, рідного, національного до багатонаціонального, світового.
Шкільна географія відіграє значну роль у вихованні патріотизму підростаючого покоління. Патріотичне виховання – це виховання засобами шкільної географії людини-громадянина, людини-патріота, основними рисами якої є національна самосвідомість, почуття любові до своєї Батьківщини, шанобливе ставлення до народних традицій, звичаїв, обрядів, як ланки, що визначає духовну єдність поколінь, почуття громадянської й соціальної відповідальності, бажання покращити умови життя в рідній місцевості.
Щодо шляхів реалізації завдань патріотичного виховання в процесі навчання географії в школі, то з ними слухачів курсів ознайомила В.М. Ряшко, директор ЗОШ І-ІІ ст. Свалявського району, учитель географії, учитель-методист, заслужений учитель України, яка презентувала власний досвід та план роботи школи щодо впровадження національно-патріотичного виховання в навчально-виховному процесі.
А.В. Середяк, завідувач методичного відділу Закарпатського центру туризму, краєзнавства, екскурсій і спорту учнівської молоді, ознайомив присутніх із досвідом роботи закладу як позашкільної установи щодо реалізації завдань із національно-патріотичного виховання школярів, зазначивши, що у процесі проведення позакласної роботи (екскурсії, походи, подорожі) юні туристи-краєзнавці продовжують вивчення й дослідження рідного краю. Вони розширюють свій світогляд, закріплюють і поглиблюють знання, здобуті на уроках географії, формують високі моральні якості громадянина України, відповідно з’являється ще більша можливість ознайомити дітей з історією Батьківщини, її природними багатствами, народними звичаями, традиціями.

patr 2

patr 3