Фінансова грамотність – одна із ключових компетентностей Нової української школи

„Фінансова грамотність – одна із ключових компетентностей Нової української школи і вона вже закладена в Законі„Про освіту”. Попри те, що 1-й клас НУШ буде лише в 2018 році, а 12-й – аж у 2030-му, ми маємо напрацьовані матеріали для всіх класів і для всіх вікових груп. Це робота, яку зроблено на випередження. Фактично зараз в усі програми базової школи включено завдання, орієнтовані на розвиток фінграмотності, але це має бути здійснено більш системно і для всієї школи, – зазначила Лілія Гриневич, Міністр освіти і науки України на одному із освітніх форумів.

– Фінансова грамотність має стати надбанням кожного, хто закінчив школу в Україні. Випускник в Україні повинен отримати ті компетентності, які потім йому допоможуть стати успішною людиною. Фінансова грамотність є однією з таких компетентностей.Адже критичне мислення, прийняття самостійних рішень, вміння брати на себе відповідальність – це є найкращий здобуток, який повинна мати кожна освічена людина”. Міністр розповіла, що сьогодні 1100 шкіл та близько 27 000 учнів в Україні охоплено курсом. Не стали виключенням і ЗНЗ Закарпатської області. Так, на виконання листа Міністерства освіти і науки України „Про підтримку проведення тренінг-семінарів з питань „Фінансової грамотності” у рамках освітньо-професійних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників на компетентнісних засадах” (лист від 04.04.2017 №179-185) та за організаційної підтримки Державної наукової установи „Інститут модернізації змісту освіти” Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти у серпні 2017 року був проведений регіональний тренінг-семінар „Методика інтеграції та реалізації наскрізної змістової лінії „Підприємливість та фінансова грамотність” у навчальних програмах загальноосвітніх навчальних закладів та формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учнів з фінансової грамотності” для учителів ЗНЗ Закарпатської області, які викладають або планують викладання курсу за вибором з економіки „Фінансова грамотність”. У ході семінару вчителі області отримали цілу низку професійних консультацій щодо викладання географії та економіки відповідно до концепції Нової Української школи, стану фінансового ринку України тощо. Дуже цікаво пройшли й практичні заняття, під час яких учасники активно обговорювали актуальні питання впровадження шкільної фінансової освіти, розв’язували завдання фінансового змісту, брали участь у процесі моделювання життєвих ситуацій. Своїми напрацюваннями щодо використання інтерактивного мультимедійного (електронного) навчального посібника з курсу „Фінансова грамотність” із закарпатськими колегами поділились Ліля Криховець-Хом’як, методист Тернопільського ОКІІІО, та Любов Чорторинська, учитель Зборівської ЗОШ І–ІІІ ступенів №1 Тернопільської області.
Учителі відзначили, що завдяки навчанню мали змогу підвищити рівень власної фінансової грамотності та побачити шлях особистого професійного розвитку в цьому напрямі.
У підсумку семінару закарпатським освітянам вручили сертифікат. У результаті проведення семінару різко збільшилась кількість учителів області, які готові викладати курс за вибором „Фінансова грамотність”.