Навчання без кордонів

geoУ рамках курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки Закарпатської області 3 червня відбувся онлайн круглий стіл «Потенціал навчальних курсів географо-економіного спрямування для розвитку життєвої компетентності учнів (з урахуванням результатів міжнародного порівняльного рейтингу оцінювання знань школярів PISA)». Захід організований і проведений Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України спільно з Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти. Модератором вебінару виступила Галина Глюдзик, методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін.

З вітальним словом до учасників і організаторів заходу звернувся директор Закарпатського ІППО Ярослав Сивохоп. Виступи наукових співробітників відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України розпочала Тетяна Назаренко (доктор пед. наук, завідуюча відділом навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України). У своєму виступі вчена розкрила тему «Формування життєвих компетентностей учнів засобом змістового наповнення курсів географо-економічного спрямування». У роботі заходу також взяли активну участь:

Часнікова Олена Володимирівна, в.о. проректора КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», старший науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук;
Гончарова Наталя Олександрівна, старший науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук;
Пузіков Дмитро Олегович, докторант Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент;
Логінова Аліна Олексіївна, науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України;
Надтока Віктор Олександрович, старший науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук;
Яценко Володимир Сергійович, старший науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук.

Під час зустрічі було розглянуто ряд важливих питань:

-        роль STEM-освіти у формуванні життєвих компетентностей учасників освітнього процесу;
-        організація дистанційного навчання, використання результатів міжнародного порівняльного рейтингу оцінювання знань школярів PISA для покращення якості шкільної освіти;
-        про нову Концепцію природничо-математичної освіти (STEM-освіти) та перелік обладнання для STEM-лабораторій, а також про переваги та недоліки дистанційного навчання;
-        наскрізною стала тема організації дистанційної освіти під час карантину.

На завершення учасники подякували один одному за співпрацю і наголосили на необхідності поєднання ресурсів наукових установ, установ післядипломної педагогічної освіти та закладів загальної середньої освіти навколо вирішення актуальних проблем реформування освітньої галузі. Сподіваємося, що всі учасники – а їх було 58 осіб – отримали відповіді на свої питання. До Закарпаття приєдналися методисти Київщини (КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»). Дякуємо всім, хто долучився до нашої дискусії. Досвід показує, для географів не існує кордонів.

Матеріали

Галина Глюдзик

geo1