20 березня відбувся Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру»

Подібно до того, як усе мистецтво тяжіє до
музики, усі науки прямують до математики.
Амер. філософ Джордж Сантьяна

У математиків усього світу доброю традицією стало проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» – справжнього свята для школярів загальноосвітніх навчальних закладів. Головна мета конкурсу – показати кожному учневі, що процес пошуку способу розв’язування математичної задачі може бути живим, захоплюючим і навіть веселим. Тому залучення учнів через конкурс «Кенгуру» у цікавий і непізнаний світ математики є винятково важливим і корисним. Учитель при цьому є основною ланкою, яка створює умови для розвитку своїх вихованців.

Згідно з Положенням про Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» (наказ МОНмолодьспорт №552 від 07.05.12 року) основними завданнями конкурсу є:
- популяризація математичних знань та ідей, розвиток інтелектуальних здібностей учнів;
- стимулювання мотивації учнів до вивчення предметів природничо-математичного циклу;
- активізація творчої діяльності вчителів.
Математика застосовується скрізь. Це особливо важливо в умовах сучасних технологій і комунікацій. Тому математична грамотність потрібна всім.
У Закарпатській області, дякуючи справжнім педагогам-ентузіастам, кількість «кенгурят» з року в рік зростає. Уже другий рік математичний конкурс «Кенгуру» проводиться у два етапи. У цьому навчальному році закарпатські школярі взяли участь як у першому етапі (Всеукраїнському), так і в другому етапі (Міжнародному) математичного конкурсу «Кенгуру». Майже чотири тисячі (3837 учнів) закарпатських дітлахів 2-6 класів долучилися до свята математики у І етапі, який пройшов 6 грудня 2013 року. Хочеться відмітити райони і міста найбільш активних учасників першого етапу конкурсу:
- м.Ужгород (941 учень);
- Тячівський район (654 учні);
- Ужгородський район (468 учнів);
- Воловецький район (353 учні);
- Іршавський район (335 учнів);
- Хустський район (317 учнів);
- В.Березнянський район (259 учнів).
Прикро, що взагалі не взяли участь у І етапі конкурсу школярі Мукачівського, Свалявського, Рахівського, Перечинського районів та міста Чоп.
За попередніми даними кількість учасників другого етапу конкурсу, який пройшов 20 березня 2014 року майже двадцять тисяч (19742 учні) школярів Закарпатської області стали його учасниками.
У ІІ турі більше двох тисяч школярів стали учасниками конкурсу в школах Виноградівського (2447 учнів) та Іршавського (2205 учнів) районів, а також міста Ужгорода (2231 учнів). Більш детальну інформацію про попередні результати другого етапу конкурсу можна знайти, завантаживши Еxcel.
Рівень популярності конкурсу «Кенгуру» в Закарпатській області в значній мірі залежить від успішної роботи вчителів математики і класоводів. Організатором конкурсу на рівні області є регіональний координатор Петечук Василь Михайлович, а на рівні районів (міст) – координатори, список яких подається в таблиці 1.
Таблиця 1. Список координаторів міст і районів Закарпаття у 2013-2014 навчальному році.

Місто, район

Прізвище, ім’я, по батькові

Посада

1

м. Ужгород

Шварц Олена Гізарівна

методист управління освіти Ужгородської міської ради

2

м. Мукачево

Рубець Мар’яна Іржіївна

завідувач методичного кабінету управління освіти виконавчого комітету Мукачівської міської ради

3

м. Хуст

Теличко Світлана Іванівна

 

методист фізико-математичного циклу міського методичного кабінету управління освіти, релігії та у справах національностей Хустської міської ради

4

м. Берегово

Беловарі Магдалина Золтанівна

методист управління освіти, молоді та спорту Берегівської міської ради

5

м. Чоп

Чолавін Михайло Васильович

 

провідний спеціаліст управління освіти, культури, молоді і спорту Чопської міської ради

6

Ужгородський район

Чомоляк Анатолій Іванович

 

методист  Ужгородського районного методичного кабінету Ужгородської районної державної адміністрації

7

Іршавський район

Василинець Наталія Михайлівна

 

методист  районного методичного кабінету управління освіти, молоді та спорту Іршавської районної державної адміністрації

8

Виноградівський район

Макара Світлана Юріївна

 

методист районного методичного кабінету управління освіти Виноградівської районної державної адміністрації

9

Мукачівський район

Возняк Любов Іллівна

 

методист  районного методичного кабінету відділу освіти Мукачівської районної державної адміністрації

10

Тячівський район

Дужа Ольга Володимирівна

 

методист районного методичного кабінету управління освіти, молоді та спорту Тячівської районної державної адміністрації

11

Свалявський район

Приходько Ельвіра Степанівна

 

завідувач  районним методичним кабінетом відділу освіти, молоді та спорту Свалявської районної державної адміністрації

12

Рахівський район

Ворохта Наталія Павлівна

 

головний спеціаліст управління освіти, молоді та спорту Рахівської районної державної адміністрації

13

Хустський район

Тягур Тарас Мирославович

 

методист  районного методичного кабінету управління освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

14

Перечинський район

Скубенич Тетяна Іванівна

 

вчитель математики Тур'я-Реметівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Перечинського району, "старший учитель"

15

Берегівський район

Поллогі Анжела Людвиківна

 

методист районного методичного кабінету управління освіти, молоді та спорту Берегівської районної державної адміністрації

16

В.Березнянський район

Сег Світлана Людвигівна

 

методист  В.Березнянського районного методичного кабінету відділу освіти В.Березнянської районної державної адміністрації

17

Міжгірський район

Вощепинець Ганна Федорівна

 

заступник начальника відділу  освіти Міжгірської районної державної адміністрації

18

Воловецький район

Косач Вікторія Михайлівна

 

методист районного методичного кабінету управління освіти, молоді та спорту Воловецької районної державної адміністрації

Закарпатським «кенгурятам» подобаються завдання конкурсу. Адже, конкурсні вправи:
- під силу абсолютно всім школярам;
- викликають інтерес до математики навіть тих, хто нею не захоплюється;
- це набір цікавих логічних задач, розрахований на різноманітні інтереси та здібності дітей;
- це інструментарій для підготовки до завдань у тестовій формі (TIMSS, ЗНО) з раннього віку;
- це дидактичний матеріал;
- вдало заповнюють вакуум між стандартними прикладами зі шкільного підручника й важкими, що вимагають спеціальних знань і підготовки, завданнями міських і районних математичних олімпіад.
На жаль, в області є чимало навчальних закладів, вихованці яких зовсім не беруть участь у конкурсі. Це, без сумніву, шкодить інтелектуальному розвитку школярів цих навчальних закладів. Адже, щоб маленькі закарпатці змогли долучитися до конкурсу, а значить розвиватися, таку можливість потрібно їм надати.
Хочеться щиро подякувати вчителям-ентузіастам, які вже третій рік поспіль здійснюють переклад завдань конкурсу на угорську мову, надаючи цим можливість великій кількості угорськомовних школярів долучитися до міжнародного конкурсу. Це учителі Ужгородської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів № 10 ім. Дойко Габора Кулін Юдіт Імріївна (переклад завдань 2, 3, 4 класів) та Беседа Маргарита Петрівна (5-6 класів), учитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Гать Берегівського району Побранські Єлізавета Андріївна (9-10 класів), директор Сіладі Лайош Лайошович разом з учителями математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з угорською мовою навчання ім.Ференца Ракоці ІІ с.Варі Берегівського району здійснили переклад завдань 7, 8, 11 класів. Форматування та редагування рисунків і завдань виконав учитель Дюлянської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Виноградівської районної ради Гевеші Тіберій Йосипович.
Щира подяка всім учасникам і організаторам Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», які своєю працею забезпечують ефективну роботу з обдарованою молоддю Закарпаття. Адже, конкурс «Кенгуру» сприяє активному розвитку розумових, творчих і, звичайно, математичних здібностей школярів.
Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру"
- крокує планетою, об'єднуючи все більше i більше учнів, учителів, батьків;
- участь у ньому вже є перемогою: перемогою над собою, над байдужістю, перемогою зацікавленості над її відсутністю;
- це перемога бажань більше знати, вміти;
- конкурс дає можливість дітям проявити себе, позмагатись;
- математичне змагання "Кенгуру" – це свято логіки, кмітливості, натхнення, зацікавленості;
- у конкурсі немає переможених, а це подобається дітям.

Слайд1

Слайд2

Слайд3

Слайд4

Слайд5

Слайд6