Особливості роботи вчителів математики з обдарованими учнями в сучасних умовах

IMG 0696

На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти 17 січня 2016 року відбувся обласний інструктивно-методичний семінар керівників методичних об’єднань учителів математики та керівників команд із питань особливостей роботи вчителів математики з обдарованими учнями в сучасних умовах.

З вітальними словами до учасників семінару звернувся Петечук В.М. – заступник директора з навчально-методичної роботи та моніторингу якості освіти Закарпатського ІППО. Василь Михайлович окреслив шляхи активізації пізнавальної діяльності учнів та формування математичних компетенцій в умовах сучасної школи.
Із питань організації роботи з обдарованими школярами в школі виступив Сігетій І.П., старший викладач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Закарпатського ІППО інституту післядипломної педагогічної освіти. Ігор Петрович звернув увагу на те, що виявлення і підготовка обдарованих учнів – тривалий процес, пов'язаний з урахуванням особливостей розвитку дітей. Ефективна ідентифікація обдарованості у вигляді будь-якої одноразової процедури тестування неможлива. Замість одномоментного відбору обдарованих школярів необхідно спрямовувати зусилля на поступовий, поетапний пошук обдарованих учнів у процесі їхнього навчання за спеціальними програмами або у процесі індивідуалізованої освіти.
Про особливості впровадження мультимедійних технологій у систему післядипломної педагогічної освіти розповів присутнім Орос В.М. – завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Закарпатського ІППО, кандидат фізико-математичних наук, заслужений вчитель України. Віктор Михайлович звернув увагу педагогів на те, що сьогодні учні користуються смартфонами, які мають потужні можливості та підключення до мережі Інтернет, що дає змогу використовувати телефони для організації перевірки рівня знань учнів без використання комп'ютерів, за межами кабінету ІКТ. Достатньо створити відповідні електронні ресурси на спеціалізованому сайті та зареєструвати учнів як користувачів. Учні за допомогою своїх смартфонів підключаються до запропонованих завдань через мережу Інтернет. При цьому немає потреби у наявності Wi-Fi зв'язку в школі. Курсами підвищення кваліфікації передбачено ознайомлення учителів із новітніми технологіями, які стрімко розвиваються та змінюються.
З особливостями впровадження тестової системи перевірки предметних компетенцій учнів та системою підготовки їх до зовнішнього незалежного оцінювання учасників семінару ознайомила Петечук К.М., методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін Закарпатського ІППО. Катерина Михайлівна оголосила результати проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру – 2015» і ознайомила присутніх з правилами організації та проведення конкурсу «Кенгуру – 2016».
Учасники семінару висловили свої пропозиції щодо роботи з обдарованими учнями. Петечук В.М. підбив підсумки інструктивно-методичного семінару.

Катерина Петечук,
методист кабінету методики викладання
природничо-математичних дисциплін ЗІППО

IMG 0705