Відстані об’єднують математиків

matНавчальний процес розпочато! Які виклики та завдання очікують вчителів математики та їх вихованців? Як доцільно організувати процес навчання шкільної математики у сьогоднішніх умовах з максимальною користю для учнів? Ці та багато інших запитань постають перед педагогами усього світу.

У школі вчитель математики є однією з ключових постатей, особливо в період посиленої уваги до цариці наук. Учителі математики Закарпатської області, використовуючи платфому Zoom, умовно долаючи відстані, 03 вересня 2020 року «зустрілися» на вебінарі «Методичні рекомендації щодо викладання математики у 2020/2021 році». Керівник курсів підвищення кваліфікації вчителів математики – методист математики ЗІППО Катерина Петечук привітала всіх учасників вебінару, побажала плідної роботи і представила присутнім гостя вебінару – кандидата фізико-математичних наук, доцента кафедри математики Національного університету «Києво-Могилянська академія», експерта та розробника тестових завдань з математики УЦОЯО, члена комісії з математики науково-методичної ради з питань освіти МОН України, члена редакційної ради «Математичної газети» і журналу «ТІМО-абітурієнт. Математика», автора сучасних підручників та посібників з математики, відео-репетитора бліц-тестування підготовки до ЗНО, харизматичного популяризатора викладання математики Юрія Захарійченка.
Катерина Михайлівна у своєму виступі нагадала присутнім нормативно-правове забезпечення організації освітньої діяльності ЗЗСО та надала методичні рекомендації щодо їх використання, вказала на пріоритетні освітні завдання закладів освіти в умовах очного та дистанційного навчання, закцентувала увагу на знакових подіях, які відбуватимуться у 2020-2021 н.р. та їх ефективному проведенню. Це «Рік математичної освіти в Україні» та PISA– 2021, провідною компетентністю якої буде математична компетентність, це і ухвалення «Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)», реалізація якої передбачена до 2027 року, а також впровадження у 2021 році обов’язкової державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання з математики для здобувачів повної загальної середньої освіти.
Юрій Захарійченко розповів про специфіку ЗНО – 2021, проаналізував завдання демонстраційного варіанту ЗНО – 2021 з математики та механізм їх складання. При цьому Юрій Олексійович неодноразово демонстрував методичні рекомендації щодо їх розв’язання.
Юрій Захарійченко – один із авторів посібника «Сучасна підготовка до ЗНО 2021 з математики», який слугує якісній підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання з математики. Він професійно надав поради вчителям математики щодо роботи з посібником.
Ю.О. Захарійченко не тільки прихильник нетрадиційних та сучасних методів викладання математики. Він, пропагуючи методичні прийоми нестандартного подання навчального матеріалу, сам досконало ними володіє, майстерно, немов фокусник, демонструє використання орігамі в математиці, яке зацікавлює учнів, полегшує їм сприйняття та допомагає фундаментальному засвоєнню знань і формуванню відповідних умінь. За допомогою орігамі більш повно розкиваються можливості реалізації пізнавального інтересу учнів.
На завершення Ю.О. Захарійченко, як справжній актор, помахав учасникам вебінару крилами паперового журавлика – самою значущою та важливою фігуркою орігамі. Адже у країнах Сходу журавель вважається символом любові, віри і надії.
Координатор STEM-освіти в Закарптській області, кандидат фізико-математичних наук, заслужений вчитель України, завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Віктор Орос детально охарактеризував завдання STEM-освіти, звернув увагу на її основний пріоритет – прикладну спрямованість STEM-технологій, їхорієнтацію на застосування набутих знань на практиці. Віктор Михайлович наголосив на важливості наскрізності STEM-навчання, що поєднує в собі інтегровані уроки, дослідно-проектну діяльність, використання конструкторів, робото-технічних систем, моделей, вимірювальних комплексів та датчиків, лабораторних приладів, електронних пристроїв (3Dпринтери, комп'ютери, цифрові проектори, проекційні екрани різноманітних моделей, оверхед-проектори, копі-дошки, інтерактивні дошки, документкамери, проекційні столики тощо).
STEM-освіта розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення. Віктор Михайлович надав методичні поради щодо організації STEM-заняття на прикладі, який наведений у його публікації на сайті інституту.
На завершення вебінару організатори побажали учасникам міцного здоров’я, наснаги в роботі та успішного навчального року.

Орос В.М.,
Петечук К.М.