Сучасні аспекти розвитку природничо-математичних дисциплін

1 жовтня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся інструктивно-методичний семінар-нарада методистів РМК та ММК (управлінь) освіти, які відповідають за природничо-математичні дисципліни з теми: «Актуальні проблеми організації навчально-виховного процесу та викладання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітніх навчальних закладах області в 2013-2014 н.р.».
Із привітанням до учасників семінару звернувся Петечук Василь Михайлович, заступник директора з навчально-методичної роботи та моніторингу якості освіти, який привітав учасників із професійним святом – Днем працівників освіти та розповів присутнім про нову структуру, зміст та організацію роботи  ЗІППО.
Василь Михайлович акцентував увагу присутніх на актуальних питаннях викладання предметів природничо-математичного циклу в 2013-2014 н.р. Звернув увагу на надзвичайно важливі документи, в умовах дії яких буде розвиватися освіта України до 2021 року: Указ Президента України від 25.06.13 р. №344\2013 "Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року" і заходи, затверджені Розпорядженням Кабінету Міністрів, де прописані етапи реалізації основних Положень цього Указу.
Зокрема, було звернуто увагу учасників семінару на основні завдання, які випливають з Національної стратегії у плані модернізації та інформатизації освіти в умовах дії цільових соціальних програм і профілізації старшої школи, обговорено напрями роботи методичної служби, спрямованих на їхню реалізацію.
Про використання інформаційних технологій на уроках природничо-математичних дисциплін та особливості організації роботи з обдарованими учнями у 2013-2014 н.р. розповіли Віктор Орос та Ігор Сігетій.
На нараді виступила Ольга Бокоч, яка розкрила питання впровадження Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року та нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392).
Впровадження нового стандарту означає поступовий перехід до нових структури, змісту, обсягу навчального навантаження та рівня підготовки учня. Учасники семінару-наради ознайомилися з методичними рекомендаціями щодо викладання природничо-математичних дисциплін (природознавства, фізики, астрономії, математики, біології, екології, хімії, інформатики, географії) у загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 н.р., з якими виступили методисти кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін Людмила Гайналій, Ольга Бокоч, Катерина Петечук, Галина Глюдзик,  Інна Шаркадій, Олександр Голомб.
Валентина Шевчук наголосила на особливостях переходу із початкової школи в основну – цікавий та складний період у житті школярів. Для учнів 5-го класу багато що стає новим: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді й однокласники.  П’ятикласникам у школі і цікаво, і тривожно: вони прагнуть бути активними, розумними й незалежними, потрібними й успішними, вони хочуть, щоб їх побачив, оцінив новий учитель і помітив у них усе найкраще. І головне у цей період – знайти ниточку довіри та психологічний взаємозв'язок  між учителем та учнем.
Про моніторинг якості знань учнів 5 та 10 класів розповіла Олена Лешко. Вона конкретизувала дату і форму проведення, окреслила цілі та завдання Всеукраїнського моніторингу.
Аналіз результатів ЗНО-2013 р. із природничо-математичних дисциплін та рейтингові показники випускників ЗНЗ області в розрізі району провела Зоряна Павлович-Іліньо, озвучивши також рекомендації щодо покращення їхньої результативності.
Учасники наради отримали багато цікавої та корисної інформації, обмінялися думками щодо нововведень, методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу та з передсвятковим настроєм роз’їхалися у навчальні заклади.