Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України

mala-academia1

Робота Мукачівської районної філії Закарпатського територіального відділення Малої академії наук України спрямована на організацію і координацію науково-дослідницької діяльності учнів загальноосвітніх навчальних закладів Мукачівщини, створення умов для їхнього інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення. Найважливішим в організації такої роботи є створення особливого інтелектуального простору, що забезпечить розвиток творчих здібностей учнів, вчителів-наставників та їхню реалізацію через науково-дослідницьку діяльність.

На базі районного центру дитячої та юнацької творчості відбувся районний етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. На сучасному етапі діяльність регіонального відділення є пріоритетною формою позашкільної освіти у роботі з обдарованою учнівською молоддю щодо розвитку їх інтелектуального та творчого потенціалу.
Конкурс-захист дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України відвідала Оксана Золтанівна Біров, заступник голови Мукачівської райдержадміністрації. Оксана Золтанівна ознайомилася з роботою всіх відділень, у яких було організовано роботу. Цього дня 24 учнів  загальноосвітніх навчальних закладів Мукачівського району та вихованців районного центру дитячої та юнацької творчості представили результати своїх досліджень у відділеннях: «Історія» – 5, «Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства» – 5, «Мовознавства» – 1, «Філософії та суспільствознавства» – 3,  «Хімії та біології» – 3, «Екології та аграрних наук» – 1,  «Комп’ютерних наук» – 1, «Фізика та астрономія» – 3, «Технічних наук» – 1, «Математики» – 1.
Науково-дослідницька діяльність Малої академії наук покликана не тільки покращити на якісно вищому рівні знання й уміння з предметів, а сприяти розвитку таких якостей учнів, як пізнавальна активність, самостійність, уміння творчо мислити та наполегливо йти до мети. Що в свою чергу вимагає від педагога-наставника необхідності формування в своїх учнів стійкої пізнавальної мотивації, інтересу учнів до пізнавання та творчої діяльності, формування в них відповідних знань, умінь, навичок і дослідницької позиції в сприйнятті, осмислення світу. Наукові керівники учнів-членів МАН Мукачівщини крок за кроком, поступово і методично, формують науково-дослідницькі вміння у школярів, виховуючи нове покоління науковців.  Ця титанічна праця, безумовно,  заслуговує поваги.
Компетентним журі визначено переможців І  етапу відповідно до секцій наукових відділень Закарпатського територіального відділення Малої Академії наук України.
Відділення «Історія»:
- секція «Історичне краєзнавство»: Попович Аліна  – учениця 9 класу Лохівської ЗОШ І-ІІІ ст. Тема роботи: «Невідоме про відомого народного художника України  Юрія Дмитровича Герца», науковий керівник Герц Н.К.;
- секція «Історія України»: Матьола Ілля – учень 10 класу Залужанської ЗОШ І-ІІІ ст. Тема роботи: «Карпатоукраїнські події 1938-1939 рр. та становище українців поза межами краю», науковий керівник Товт М.М.;
- секція «Етнологія»: Товтин Марина – учениця 10 класу В.Лучківської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованка гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Народ скаже – як зав’яже», науковий керівник Хома М.В.
Відділення «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство»:
- секція «Українська література»: Мишустіна Ольга – учениця 11 класу Чинадіївської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованка гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Естетична функція тропів у повісті Івана Чендея «Іван»», науковий керівник Попович М.М.;
- секція «Літературна творчість»: Борис Юліанна – учениця 11 класу Клячанівської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованка гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Осіння подорож з Майстром (Або рефлексії на збірку Сергія Жадана «Вогнепальні й ножові»)», науковий керівник Гернет М.І.
Відділення «Філософія та суспільствознавство»:
- секція «Теологія, релігієзнавство та історія релігії»: Мішіндур Святослав – учень 10 класу Горондівської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованець гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Мукачівський Свято-миколаївський жіночий монастир (ХХ-поч. ХХІ ст.)», науковий керівник Васько Ю.Ю.
Відділення «Фізика та астрономія»:
- секція «Експериментальна фізика»: Удут Віктор – учень 11 класу В.Коропецької ЗОШ І-ІІІ ст., вихованець гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Дослідження фазових переходів сегнетоелектриків», науковий керівник Попович В.І.;
- секція «Теоретична фізика»: Петах Владислав – учень 11 класу Горондівської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованець гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Моделювання впливу зовнішнього електричного поля на аномалії діелектричних властивостей сегнетоелектричних матеріалів», науковий керівник Петах В.М.
Відділення «Технічні науки»:
- секція «Технологічні процеси та перспективні технології»: Мешко Вікторія - ученицю 9 класу Завидівської ЗОШ І-ІІ ст., вихованку гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Сонячна енергетика як пріоритетний напрям розвитку енергетики України», науковий керівник Попович В.І.
Відділення «Хімія та біологія»:
- секція «Ботаніка та зоологія» Матьола Ілля – учень 10 класу Залужанської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованець гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Технологія отримання товарного меду на власній пасіці», науковий керівник Боднар Н.В.;
- секція «Хімія»: Феделеш Василь – учень 11 класу Горондівської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованець гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Свинець - важкий метал», науковий керівник Сятиня Н.В.;
- секція «Хімія»: Паук Василь – учень 10 класу Залужанської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованець гуртка РЦДЮТ. Тема роботи: «Вплив харчових добавок на організм людини», науковий керівник Боднар Н.В.
Відділення «Екологія та аграрні науки»:
- секція «Агрономія»: Томинець Вікторія – учениця 11 класу В.Лучківської ЗОШ І-ІІІ ст., вихованка гуртків РЦДЮТ. Тема роботи: «Багаторічна змінність рослин і комах на вівсяному полі шкільної навчально-дослідної ділянки», науковий керівник Рубіш Т.М.;
Ми сподіваємося, що досвід, який отримали наші переможці займаючись у МАН не тільки значно розширить зміст їхньої освіти, а й стане чудовою  підготовкою до майбутньої діяльності.
Сьогодення вимагає від нас активної життєвої позиції, а отже дитина  повинна навчатися, розвиватися, працювати над собою не тільки на уроці, а щодня, щогодини, щомиті. Допомагати їй у цьому повинні і вчителі, і батьки, бо, допомагаючи дітям, – ми будуємо наше майбутнє.

mala-academia2