Міжнародна конференція педагогів Угорщини та Закарпаття

Днями у м. Берегово відбулася Міжнародна конференція «Особистісно-орієнтований підхід до навчання в школі. Теоретичні основи та практичне використання проектної педагогіки». Організаторами конференції були кафедра менеджменту та інноваційного розвитку освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти та Берегівська філія ЗІППО. Допомогу в організації проведення заходу надав Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці II.

У роботі конференції взяли участь керівники загальноосвітніх навчальних закладів, учителі, вихователі, педагоги-організатори загальноосвітніх навчальних закладів області з угорською мовою навчання.
Крім педагогічних та науково-педагогічних працівників ЗІППО та Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці II перед учасниками конференції з доповідями виступили Поор Золтан – доктор педагогічних наук, доцент факультету ім. Опацої Чере Яноша Західно-Угорського університету (м. Дьер, Угорщина), керівник інституту педагогічної та соціальної освіти та Лешку Каталін – педагогічний експерт Eduword Consulting Ltd (ТзОВ з питань освіти, підвищення кваліфікації та експертизи (м. Кечкемет, Угорщина). Колеги з Угорщини провели майстер-клас із застосування проектного методу при вивченні теми «Природні, культурні та історичні цінності Закарпаття».
Учасники конференції в ході дискусії обговорили низку питань і висловили побажання продовжити практику проведення заходів у майбутньому.
Продовжуючи роботу конференції, науково-педагогічні працівники з Угорщини зустрілися з керівництвом, науковцями та завідувачами кафедр Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. Гості презентували систему роботи угорських установ післядипломної освіти, акцентували увагу на особливостях підвищення кваліфікації угорських педагогів. Зокрема, Поор Золтан розповів, що угорські педагогічні працівники раз у сім років проходять атестацію, яка складається з 4 кредитів по 30 годин. Оплату за навчання здійснюють навчальні заклади (70 %), де працюють освітяни, а педагоги сплачують 30% від вартості послуг. Угорські колеги повідомили, що ІІ категорія – це найвища категорія в системі післядипломної освіти країни. Ті педагогічні працівники, які налаштувалися її отримати, повинні у вільний від основної роботи час, у вихідні дні та без відриву від роботи упродовж 2 років навчатися у відповідних установах. Педагоги, які зможуть підтвердити отримані знання та захистити випускну роботу, отримають найвищу категорію та забезпечують собі гідну заробітну плату та пенсію у майбутньому.
Поділившись досвідом роботи, розкривши особливості роботи установ післядипломної освіти, гості обмінялися думками щодо проблемних моментів у роботі угорських та українських освітян. У ході обговорення досягнуто домовленості про доцільність укладання угоди щодо співробітництва між установами сусідніх держав, обмін делегаціями для вивчення досвіду.
На завершення, учасники заходу побажали всім успіху, творчого злету та професійної майстерності.