Партнерство заради змін

parnerstvo

Європейська інтеграція України (попри те, що вже зроблено важливі політичні кроки, підписано Угоду про асоціацію) усе ще залишається радше мрією, аніж досяжною реальністю. Надто непростими є умови входження в Європейський союз (ЄС). Одначе, шлях обрано, залишається робити усе можливе, щоб омріяні європейські стандарти життя стали нормою для кожного українця. Бути готовими реформувати українське суспільство допомагає європейська спільнота, найперше, країни-сусіди. Їхній досвід трансформацій у період входження в ЄС дозволить нам уникнути багатьох труднощів і стане у нагоді на шляху поступального розвитку.

Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти вже шостий рік поспіль співпрацює з Центром європейської політики (СЕР) міста Братислава Словацької Республіки у напрямі поширення знань про ЄС у загальноосвітніх навчальних закладах. Про результати співпраці, зокрема у рамках проекту «Європа в школі» (2010 – 2012 рр.) ми неодноразово інформували педагогічну спільноту Закарпаття. Однак, не лишнє нагадаємо, що окрім семінарів, на яких навчалися педагоги Донецької, Житомирської, Закарпатської та Одеської областей, підготовлено посібник тренера. Він містить як основну інформацію про інституції ЄС, так і про його цінності, особливості набуття громадянства тощо.
У вересні 2015 року завершується спільний проект «Європа в школі – 2» (продовження попереднього), у рамках якого під час навчальних семінарів актуалізовано теми європейської інтеграції та вироблено методики поширення набутих знань в українських загальноосвітніх навчальних закладах. Результатом проекту є так звані Робочі зошити за темами: «Цілі та принципи функціонування ЄС крізь призму системи цінностей», «Політичні аспекти європейської інтеграції», «Економічні аспекти європейської інтеграції», «Громадянство».
Упродовж квітня-травня відбулися регіональні семінари-презентації результатів проекту в обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Полтавської, Чернігівської, Житомирської областей та м. Києва. Учасники семінарів (учителі історії, географії, іноземних мов, керівники навчальних закладів, керівники Євроклубів, науково-педагогічні працівники системи післядипломної освіти, інші) мали змогу ознайомитися із досвідом трансформацій у процесі євроінтеграції Словацької та Чеської республік; поспілкуватися з організаторами проекту; висловити свою оцінку, зауваження та доповнення до Робочих зошитів. Ці зошити готуються до друку і невдовзі їх електронний варіант через сайт ЗІППО буде доступними для використання.
Дискусії, які мали місце у ході семінарів, довели, що окрім інтересу до ЄС, ми маємо бажання і готовність впроваджувати прогресивні практики європейського суспільства задля змін на краще.
Результати семінарів і проекту у цілому стали предметом зустрічі його організаторів та партнерів з прес-аташе Представництва ЄС в Україні Девідом Штуліком. Висока оцінка спільної роботи додає сподівань, що співпрацю будо продовжено.
Висловлюємо щиру вдячність керівникам ІППО-партнерів та їхнім працівникам за участь у реалізації проекту та за високу організацію регіональних семінарів: Роману Зуб’яку та Любові Шелемей (Івано-Франківськ), Роману Шияну та Христині Гураль (Львів), Віталію Зелюку та Риммі Гавриш (Полтава), Віктору Довбні та Ірині Лисенко (Чернігів), Ігорю Смагіну та Таїсі Смагіній (Житомир), Михайлу Войцехівському та Ганні Щекатуновій (Київ).
Особлива подяка за «Європу в школі – 2» Камілу Сладеку, менеджеру СЕРу та менеджеру проекту (Братислава), Міхаелові Мурадові, докторанту політології Університету Масарика, волонтеру EUTIS (Брно), Мішові Гаману та Мартіні Бендіковій, координаторам проекту (СЕР, Братислава).

Оксана Іваць,
доцент кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти ЗІППО,
кандидат соціологічних наук

parnerstvo1

parnerstvo2