Європейська інтеграція дошкільної освіти

DSCF1308

Економіко-політичний журнал «Partnerschaft»/«Партнерство» спільно з компанією «ЄвроЕкспо» організували виїзну неурядову делегацію з метою сприяння обміну досвідом представників галузі дошкільної освіти, розвитку тісних партнерських стосунків, інтеграції європейських принципів дошкільної освіти в українське професійне товариство. У програмі «Європейська інтеграція дошкільної освіти» взяли участь керівники дошкільних закладів, спеціалісти з дошкільної освіти з різних регіонів України.

Учасники делегації побували у Департаментах дошкільного виховання міст Відень (Австрія) та Марібор (Словенія), відвідали та ознайомилися з роботою державних та приватних дошкільних закладів, зокрема з «Вальдорфським дитячим садком», міським дошкільним закладом міста Марібор та міським дошкільним закладом міста Відень. Також обговорили у рамках "круглого столу" проблемні питання європейської дошкільної освіти.
Учасником програми «Європейська інтеграція дошкільної освіти» була Рего Г.І., к.п.н., доцент кафедри педагогіки та психології Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
Зі слів Вікторії Ковачіч, завідувача «Вальдорфського дитячого садка» м. Марібор, учасники дізналися, що альтернативні дошкільні заклади Словенії, які працюють за методикою Рудольфа Штайнера, знаходяться у приватній формі власності. Утримання дошкільного закладу фінансується за рахунок батьків. Особливістю вальдорфської педагогіки є те, що дітей вчать писати, читати, рахувати у пізньому віці, оскільки навчати та стимулювати інтелект дитини, на їхню думку, можна тільки тоді, коли у дитини вже сформувався емоційний внутрішній світ. А це, за твердженням Штайнера, відбувається в підлітковому віці. Інтелект дитини не потрібно обтяжувати знаннями, першочергова увага надається творчому розвитку дитини. За вальдорфською методикою нема критеріїв оцінки знань дітей. Вихователі не несуть відповідальність за розвиток дитини. Їхні завдання – відповідально виконувати свій обов’язок, а те, що з цього засвоїть дитина – залежить від її індивідуальних особливостей.
У Словенії 95% дошкільних закладів перебувають у державній формі власності і тільки 5% в приватній, а в Австрії співвідношення їх кількості становить 50 на 50.
Згідно з програмою, учасники відвідали зразковий дошкільний заклад м. Відень, де Елізабет Рамбаушек, завідувач закладу, ознайомила зі специфікою роботи державного європейського дошкільного закладу. За словами пані Рамбаушек, вони надають перевагу різновіковим групам в яких знаходяться діти від 2,5 до 6 років. Початок шкільного навчання, як і в Україні, припадає на сьомий рік життя дитини.
Отримавши сертифікати про участь у програмі «Європейська інтеграція дошкільної освіти», делегація з України повернулася на Батьківщину з незабутніми враженнями, позитивними емоціями та збагачена досвідом.

Рего Г.І., к.п.н., доцент кафедри педагогіки
та психології ЗІППО

DSCF1011 DSCF1064

DSCF1099

DSCF1167 DSCF1267

DSCF1227

DSCF1136 DSCF1255

DSCF1287