Навчання вчителів німецької мови

deuch 2

Нещодавно на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти пройшли курси підвищення кваліфікації вчителів німецької мови. У рамках курсів відбулися навчально-методичні тренінги „Створення моделі уроку німецької мови в умовах Нової української школи засобами сучасних методик та технологій” та „Планування уроку німецької мови – важлива умова ефективного проведення заняття”, які провели методист кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін Закарпатського ІППО Іванна Буксар та Сара Генель, мовний асистент від Гете-Інституту при громадській організації „Німецька молодь Закарпаття”.

Учасники ознайомилися із питаннями: зміст іншомовної початкової освіти у вимірі сьогодення; ігрові технології як засіб формування та розвитку комунікативної та соціокультурної компетентностей учнів початкової школи; планування уроків із урахуванням ігрової форми навчання; класифікація та функція мовних ігор на уроках німецької мови, а також отримали практичні поради щодо ефективного застосування ігрових форм та методів роботи з учнями на уроках німецької мови.
Кожен вчитель мав унікальну можливість зайняти місце учня та випробувати нові методики, цікаві вправи, різні форми організації навчальної діяльності. Це дало змогу критично оцінити власні методи викладання та підготуватися до роботи в умовах Нової української школи.
Учасників ознайомили з характерними ознаками сучасного уроку, загальними вимогами до нього. Зазначалося, що сучасний урок – це спільна праця та творчість учителя й учнів, спрямована на досягнення найкращого результату. Він проводиться не для учнів, а разом з ними.
Ефективність уроку залежить, у першу чергу, від його планування. Учитель повинен логічно вписати цей урок в комплекс уроків певного циклу, ретельно підібрати матеріал, продумати всі етапи уроку, передбачити методичні прийоми, підібрати допоміжний матеріал. Урок – основна ланка процесу навчання, на якому здійснюється рішення конкретних практичних, освітніх, виховних і розвиваючих завдань, що забезпечують досягнення кінцевих цілей.
Також було проведено навчально-методичний семінар з теми „Використання мультимедійних технологій для розвитку творчих здібностей учнів в умовах модернізації змісту освіти” за участі методиста видавництва Лінгвіст Олени Товстої.
Цікавою була робота з аудіо-записами та обговорення прийомів їхнього інтегрування в освітній процес. Учителям представлено цікаві елементи з багатьох підручників: інтерактивні вправи, відео-фрагменти, театралізовані „граматичні” пісні, онлайн ресурси.
Кожен день курсів був наповнений новими теоретичними поняттями та практичними завданнями. Заняття проводились в атмосфері дружньої співпраці, взаємодопомоги та обміну досвідом. Позитивізм, готовність висловлюватися та прислуховуватися об’єднали вчителів різних закладів освіти в єдину команду.
Наприкінці курсів відбувся захист випускних робіт німецькою мовою. Форма випускної роботи – тематична розробка циклу уроків з німецької мови. Вчителі не тільки обмінялися думками, досвідом, але й створили цікаву і корисну добірку матеріалів для використання у навчальному процесі.
Ретельно підібраний, продуманий, практичний матеріал всіх лекторів курсів дав змогу вчителям німецької мови стерти бар’єр страху перед новими викликами Нової української школи. наповнитися впевненістю та знаннями для впровадження нових стандартів освіти.

deuch 3

deuch 4

deuch 1