Відбулася зустріч заступника міністра освіти і науки Любомири Мандзій із вчителями, які працюють у школах із навчанням угорською та румунською мовами

ztr 2

25 лютого на Закарпатті з робочою поїздкою перебувала заступник міністра освіти і науки України Любимира Мандзій. У рамках її візиту в с.  Яноші Берегівського району  з участю заступника голови обласної державної адміністрації Ольги Травіної, директора департаменту освіти і науки облдержадміністрації Ганни Сопкової, голови Берегівської райдержадміністрації Іштвана Петрушки відбулася зустріч із вчителями української мови і літератури, що викладають у закладах загальної середньої освіти з навчанням угорською та румунською мовами.

 

Зокрема, учасниками обговорення питань щодо викладання української мови, державного стандарту базової середньої освіти, організації підвищення кваліфікації вчителів стали понад 100 педагогів області – по одному від кожного закладу загальної середньої освіти І – ІІ та І – ІІІ ступенів з навчанням угорською чи румунською мовами. 
На початку роботи Ганна Іванівна наголосила, що упродовж останніх років такі зустрічі з педагогічною громадськістю області відбувалися неодноразово. Предметом їх обговорення були як рамковий Закон України „Про освіту”, так  і методика викладання державної мови, програми, оплата праці тощо. Головним завданням таких форумів було  – почути вчителя, батьків, керівників закладів з тим, щоб покращити роботу, зробити комфортнішими умови навчання учнів і праці педагогів.
Любомира Мандзій, у свою чергу,  наголосила на важливості цієї зустрічі саме на Закарпатті та закликала вчителів брати активну участь в обговоренні державного стандарту базової середньої освіти.  Адже, яку б добру реформу не ініціювало Міністерство освіти і науки України, її реалізація залежить від учителів.
Заступник міністра також роз’яснила деякі аспекти підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Зміни у підходах до підвищення фахового рівня відкривають більше можливостей для педагога і пропонують більш широкий спектр отримання цих послуг. Як зазначила Любомира Мандзій, можна поєднувати різні форми підвищення кваліфікації за власним бажанням, але для цього самим учителям потрібно бути більш активними та проявляти ініціативу. Законодавчими документами надано більше повноважень, але за ними – відповідальність кожного учасника освітнього процесу.
Також на зустрічі з освітянами заступник директора Команди підтримки реформ з питань Нової української школи Роман Шиян представив основні принципи концепції проєкту державного стандарту базової середньої освіти, окресливши його як стандарт можливостей.
Презентував проєкт державного стандарту базової середньої освіти Ігор Хворостяний, радник з питань мови проєкту „Фінська підтримка реформи української школи” („Навчаємось разом”). Зокрема, він наголосив, що пропонований проєкт державного стандарту безпрецедентний у плані того, скільки вітчизняних та міжнародних експертів брали участь у його розробленні.  Водночас було наголошено, що  6 березня його буде оприлюднено  на сайті МОН для громадського обговорення.
Уже під час зустрічі педагоги висловили своє бачення окремих аспектів, що потребують корегування, активно обговорювали очікувані результати від упровадження стандарту та критерії оцінювання. Так, з метою дотримання  принципу наступності і досягнення очікуваних результатів йшлося про необхідність перегляду кількості годин на вивчення предметів у Базовому навчальному плані початкової освіти для закладів загальної середньої освіти з навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини і при цьому надання закладу можливості кореляції цієї кількості залежно від мовного оточення, порушено проблему інтеграції предметів і у зв’язку з цим відповідного забезпечення підручниками і програмами, зроблено акцент на необхідності практичного застосування набутих учнями знань у повсякденному спілкуванні, а не на їх академічності.

За матеріалами департаменту освіти і науки
облдерадміністрації

ztr 1

ztr 3