Дружба без кордонів

Уже рік учителі та учні Хустської спеціалізованої школи I-III ст. №3 беруть активну участь у міжнародному проекті “eTwinning”, ініційованому Еврокомісією з питань партнерства та співробітництва шкіл Європейської спільноти.
Проект спрямований на розвиток співпраці шкіл Європи за допомоги інформаційно-комунікаційних технологій.


За час участі в програмі міжнародного партнерства вчителі та учні школи підготували проекти „Моє рідне місто”, „Чому варто відвідати мій край”, „Як збалансувати сім‘ю та роботу”, „Екологічний проект „Гармонія і ми”, „Що ми їмо”, „Екскурсія на сироварню”, „Загадки мого міста”, „Долина нарцисів”, „Ужгородський замок” та багато інших.
Учні підготували презентації, відеокліпи та відеозвернення про себе, свою школу та улюблені заняття під час дозвілля. Вони навчилися користуватися програмами Presi, Slidethare, Crocodoc, Animato, Padlet.
У березні та травні учні 10-А та 10-Б класів брали участь в on-line конференції з учнями Польщі та Португалії.
У червні учасники проекту “eTwinning” учителі Баняс Н.Ю. та Орлик Н.Я. взяли участь у тематичній конференції „Навчання, викладання, обмін — співпраця шкіл Дунайського регіону”, що відбулася у Відні і була організована Австрійським федеральним міністерством освіти та справ жінок.
Загалом учасниками конференції були 45 вчителів із 9 країн: Австрії, Німеччини, Чехії, Словаччини, Словенії, Угорщини, Болгарії, України та Молдови. Україну представляла делегація з чотирьох учителів зі шкіл Одеси, Жмеринки та Хуста.
Пленарне засідання конференції проводилося у новаторській школі – лінгвістичній гімназії, що знаходиться на кораблі на річці Дунай. На засіданні першого дня конференції було окреслено прерогативи проекту “eTwinning”. Визначено, що програма допомагає:
— зацікавити учнів;
— поглибити знання про країну-партнера;
— обмінюватися думками та ідеями;
— спілкуватися англійською мовою;
— організовувати спільні проекти;
— розвивати міжкультурні зв’язки;
— налагоджувати міжнародне спілкування та навчання;
— вдосконалювати навички роботи у комунікаційних мережах;
— формувати комунікативні соціокультурні та лінгво-краєзнавчі компетенції.
Після пленарного засідання проводилися тренінги для вчителів, які ділилися досвідом роботи, труднощами та проблемами, шляхами їх подолання. Створено робочі майстерні вчителів з різних країн для нових проектів.
На конференції започатковано проекти „Від мене до тебе”, „Пливучи по Дунаю, об’єднуємо культури”, „Місто моєї мрії”, „Спорт та мова”, „Ми в одному човні”, „Толерантність та меншини”, „Ми різні”, „Реклама та прогрес” та інші.
Усіма вчителями було визнано, що “eTwinning” — найлегший шлях до міжнародного співробітництва та професійного зростання вчителів.
І поки політики сперечаються, освітяни та їхні учні, безперечно, прискорюють інтеграційний процес України в Європу.

Н. Ю. Баняс,
заступник директора з НВР
 Хустської спеціалізованої школи I-III ст. №3