Педагогіка: орієнтація на успіх

IMG 4817

Головною метою української системи освіти, зазначеної у нормативних документах, є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формування покоління, здатного навчатися упродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства.

Отже, завдання сучасного педагога – створити для розвитку особистості дитини ситуацію успіху, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили.
Саме для розгляду таких та інших, не менш важливих питань 30 січня методистом районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Хустської РДА О. Андьол організовано ділову гру з елементами тренінгу для вчителів зарубіжної літератури та художньо-естетичного циклу „Педагогіка: орієнтація на успіх”. У роботі методичного заходу взяли участь педагоги району зі стажем роботи до 10 років.
Зібрання розпочалося теоретичним повідомленням методиста О. Андьол з теми „Технологія „Створення ситуації успіху” та її місце в системі роботи вчителя”, під час роботи якого ознайомилися присутні з історією виникнення та алгоритмом дії даної педагогічної технології.
Учитель зарубіжної літератури, психолог Драгівської ЗОШ І-ІІІ ст. Г. Ярема запросила молодих педагогів взяти участь у тренінгу „Навчання і виховання успіхом – шлях до розвитку творчої особистості”, упродовж якого вдало застосовано такі методи роботи як „Асоціативний ряд”, „Експрес-діагностика”, „Сходинки до успіху”, „Обмін ролями”, експрес-тест „Оцінювання професійної спрямованості особистості вчителя” та інші. Проаналізовано вплив успіху на різні аспекти діяльності учнів, систематизовано прийоми і методи створення ситуації успіху на уроках, а також створено педагогічний „банк даних ситуації успіху”.
Завершилася ділова гра релаксаційною вправою „Побажай колезі”. Її учасники обмінялися думками та враженнями, відзначили високу результативність та практичну значимість проведеного заходу.
Отже, учасники ділової гри дійшли висновку: організація співпраці між учителем та учнями, створення відносин довіри й порозуміння, переживання радості й успіху гуманізують процес навчання, формуючи в його учасників упевненість у собі та в пізнанні навколишньої дійсності.
Дати дітям відчути радість праці, щастя успіху в навчанні, збудити в їхніх серцях почуття власної гідності – ось найперше завдання вчителя, бо успіх – єдине джерело внутрішніх сил дитини, що породжує енергію для боротьби з труднощами, викликає бажання вчитися.

Г. Голяк,
голова РМО вчителів зарубіжної літератури,
Хустський р-н

IMG 4821