Ед’ютейнмент: інноваційний підхід до навчання сучасних дітей

edjut 1

Ми живемо в динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються всіх сфер нашого буття і, звичайно, освіти. Вони вимагають від нас, педагогів, нових підходів до визначення форм і методів навчання та виховання сучасного покоління. Навчання, що дарує радість і дітям, і педагогам, – мрія чи реальність?
Наприкінці листопада на базі Крайниківської ЗОШ І-ІІІ ст. відбулося засідання „клубу творчої педагогіки” для вчителів зарубіжної літератури „Ед’ютейнмент: інноваційний підхід до навчання сучасних дітей”. Ця тема виявилася наразі актуальною та вмотивованою. А що ж таке ед’ютейнмент? Це метод активного навчання, оснований на концепції навчання через розваги тапровідною метою якого є урізноманітнення процесу отримання знань. Дана технологія направлена на активізацію пізнавального процесу, отримання нових знань у неформальній обстановці.

У рубриці „Презентуємо наш заклад” М. Сарвадій, директор школи, ознайомила учасників з основними напрацюваннями та досягненнями вчительського колективу школи.
Теоретичний блок семінару розпочала методист РМК О. Андьол з презентацією „Методичні орієнтири: стратегія і тактика. Ед’ютейнмент: інноваційний підхід до навчання сучасних дітей”. Олена Юріївназазначила, що технологія „ед’ютеймент” є дуже цікавою та широкодоступною для кожного– як учителя, так і учня. Вона допомагає урізноманітнити уроки,сприяє створенню емоційно-піднесеної атмосфери, засвоєнню матеріалу за допомогою емоційно насиченої форми його відтворення; пізнавальні ігри (ділові, рольові, ситуативні) моделюють життєві ситуації, стосунки людей, взаємодію речей, явищ, що є надзвичайно важливим у сучасному світі для набуття учнями життєвих компетентностей.Методист зазначила, щоу виховному значенні гра допомагає учням подолати невпевненість, сприяє самоствердженню, найповнішому виявленню своїх сил і можливостей.
Учасники заходу відвідали урок зарубіжної літератури в 7 класі з елементами технології „ед’ютейнмент” з теми „Проблема взаємин між батьками й дітьми” (за оповіданням Дж. Олдріджа „Останній дюйм”). Учитель Л. Цьока проявила себе як креативний учитель, зуміла залучити учнів до творчої діяльності, викликала в них бажання бути людяними, щирими, небайдужими, готовими до взаємодопомоги та підтримки у скрутні хвилини життя. Діти активно працювали в групах, виконували завдання, роздумували і самостійно шукали відповіді на практичні питання, доходили висновків і отримували нагороди.
Вмілі методичні підходи, винахідливість та неабияка педагогічна майстерність Лесі Миколаївни дозволили надзвичайно цікаво і захоплююче провести урок.
Були застосовані STEAM-технолонії, ігрові, інтерактивні, стратегії критичного мислення, ІКТ-технологій. Урок насичено ігровими моментами, цікавими вправами пошукового та дослідницького характеру (теги „Хмаринки слів”, „Фішбоун”, „Фанфік”, „Складаємо пазли”, „Пантбук”, „Комікси” та ін.). Дружня атмосфера та вдало побудовані стосунки „вчитель-учень” підсилили ефективність як навчального, розвивального, так і виховного спрямування уроку. Були реалізовані наскрізні лінії: НЛ-2 „Громадянська відповідальність” та НЛ-4 „Підприємливість і фінансова грамотність”.
Не менш цікавим виявився майстер-клас за твором Р.Л. Стівенсона „Острів скарбів” у формі квесту, який провела вчитель зарубіжної літератури С. Баняс. Світлана Василівна використала групову та індивідуальну форми роботи. Упродовж заняття учні були активними, виконували різноманітні завдання, робили висновки і, відповідно, продемонстрували добрі результати.
Вдалим продовженням теми стала вправа „Вільний мікрофон”, де учасники семінару обмінялися досвідом з питань використання ігрових технологій на уроках зарубіжної літератури.
У рубриці „Цікаво знати” Г. Голяк, голова РМО вчителів зарубіжної літератури, показала презентацію на „Незвичайні уроки в різних країнах світу”. Ганна Михайлівна ознайомила присутніх з добіркою найцікавіших занять, які проводяться в різних школах світу в якості повсякденних уроків.
На завершення вчителі зарубіжної літератури поділились думками про проведений захід, запропонували ігри, які застосовують у своїй педагогічній діяльності. Участь у роботі заходу спонукала кожного із учасників зробити аналіз отриманої інформації, визначити особисті плани на майбутнє, прагнути творити і йти в ногу з часом до світла знань шляхом найсучасніших нововведень у педагогічній системі, що поліпшують розвиток школяра й результати освітнього процесу.

Г. Голяк,
голова РМО вчителів зарубіжної літератури
Хустський р-н

edjut 4

edjut 5

edjut 3

edjut 2