Навчання вчителів початкової школи

kiryk1

Сучасна початкова школа – це не лише інструменти навчання – сучасні якісні підручники, посібники, типові освітні програми, новітнє обладнання, облаштовані зручними меблями класні кімнати, а передусім – озброєні необхідними знаннями вчителі.
Сьогодення вимагає від кожного вчителя відповідальності за свою роботу, відмови від шаблонних форм і методів навчання, уміння творчо працювати, саме тому потрібно себе постійно вдосконалювати.
У зв'язку з воєнним станом у області, на жаль, склалася ситуація, яка змусила частину вчителів початкових класів звільнитися з посади і виїхати за межі країни. З 1 вересня 2022 року на вільні вакансії прийняті вчителі, які працювали на посадах вихователів групи продовженого дня, педагогами-організаторами, учителями-предметниками тощо. Для цих педагогів з 05 по 09 вересня Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти було організовано та проведено навчання з питань розвитку загальних і професійних компетентностей учителів початкової школи, необхідних для ефективної організації освітнього процесу в умовах реалізації завдань Державного стандарту початкової освіти.
Початкова школа завершила перше коло навчання (2018-2022 рр.) за новим Державним стандартом початкової освіти (2019 р.) та типовими освітніми програмами (2019 р.).
Під час розробки Освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, які не проходили навчання в контексті НУШ та у 2022/2023 навчальному році забезпечують здобуття учнями 1-4 класів початкової освіти, та навчально-тематичного плану навчання були враховані результати дослідження якості початкової освіти пілотних класів (травень та грудень 2021 року), які зазначені в ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЯХ щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році (ПОЧАТКОВА ОСВІТА). При плануванні підвищення кваліфікації вчителів були враховані всі виклики сьогодення.
Навчання новопризначених учителів провели досвідчені тренери Нової української школи, а саме: Січка В.І., кандидат психологічних наук кафедри педагогіки та психології ЗІППО; Кірик М.Ю., завідувач кабінету методики дошкільної та початкової освіти; Цімболинець М.А., методист кабінету; Шевчук В.В., завідувач центру практичної психології та соціальної роботи; Драгула О.М., методист центру практичної психології та соціальної роботи ЗІППО; Юрик О.М., консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ужгородської міської ради; Дутко С.Л., учитель початкових класів, заступник директора Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6, тренер, керівник професійної спільноти вчителів початкових класів м. Ужгорода; Биркович В.І., учитель початкових класів Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9, тренер, спікер освітніх вебінарів, співзасновник ГО „НОВІ", фіналіст премії GTPU 2017; Мацак В.М., учитель початкових класів Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №8, тренер НУШ.
Учителі, які проходили навчання, висловили щиру подяку всім задіяним у навчанні тренерам НУШ за якісне підвищення кваліфікації новопризначених педагогів, за обмін досвідом. Методисти кабінету методики дошкільної та початкової освіти ЗІППО високо оцінили проведену роботу та докладені зусилля тренерів у складний період.
Цікавим видався підсумок навчання – захист проєктів. Більше 110 індивідуальних, парних та групових проєктів підготували слухачі та успішно їх захищали.
Від учителя початкових класів сьогодення вимагає не тільки давати знання, а й докладати чимало зусиль, щоб розвивати, захищати, оберігати, наставляти, зуміти розгледіти в кожному своєму учневі „золоте зернятко" і допомогти йому „прорости", виховати достойну людину і одночасно самому навчатися протягом життя.

Марія Кірик,
завідувач кабінету методики дошкільної та початкової освіти

kiryk2