Семінар з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

jakist-osvity-1

17 травня 2022 року Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області спільно із Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти провели для директорів, вихователів закладів дошкільної освіти області практичний семінар з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти. Учасники мали змогу отримати практичні рекомендації щодо організації роботи з визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності та формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в дошкільних закладах.


Гербей О.Ю., заступник начальника відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти в Закарпатській області акцентувала увагу учасників на нормативно-правових засадах розбудови внутрішньої системи забезпечення освіти у закладах дошкільної освіти України.
Про систему оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за міжнародною методикою ECERS-3 говорила Романчак О.О., методист кабінету методики дошкільної та початкової освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. Наголошувалося, що результати дослідження за міжнародною методикою ECERS-3 – підстава для формування освітньої політики, спрямованої на підвищення якості дошкільної освіти, зокрема: оновлення змісту дошкільної освіти та методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу, приєднання до світової професійної спільноти у сфері дошкільної освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Ільницька Т.М., директор закладу дошкільної освіти № 2 „Сонечко" Хустської міської ради Закарпатської області розкрила алгоритм дій створення ефективної внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти. Поділилася практичним досвідом роботи: від складання наказу „Про формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти", до розробки, створення, затвердження Положення про ВСЗЯО в ЗДО, включення циклограми внутрішньої системи оцінювання якості процесів функціонування в план освітньої діяльності на навчальний рік. Про створення робочої (моніторингової) групи та проведення комплексного самооцінювання та проведення самоаналізу, формування матеріалів за результатами.
Як правильно обрати Стратегію розвитку закладу дошкільної освіти, надавала рекомендації Гордуз Н.О., заступник начальника – начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти в Закарпатській області. Наталія Олександрівна зосередила увагу на дотриманні єдності призначення та напрямів розвитку закладу дошкільної освіти і створення умов для залучення всіх учасників освітнього процесу до досягнення цілей ЗДО у сфері якості (інформування працівників про місію ЗДО, бачення, стратегію, політику та процеси; створення та підтримання спільних цінностей, справедливості та етичних моделей поведінки; формування культури довіри та чесності; заохочення до зобов'язання щодо якості в масштабі всього ЗДО тощо).
Учасники семінару обмінювалися досвідом роботи, висловили подяку організаторам за практичне роз'яснення питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, що мали змогу дізнатися про сукупність умов, процедур та заходів у закладі дошкільної освіти, які забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів і безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку.

jakist-osvity-1

jakist-osvity-1

jakist-osvity-1

jakist-osvity-1