
Рідна мова – мати єдності, батько
громадянства і сторож держави.
Мікалоюс Даукша
Навчання мови – складне педагогічне явище, яке має розглядатися як система. Її компонентами є: мета, зміст, методи, засоби, форми і результати навчання. Усі вони тісно пов'язані між собою, взаємодіють і взаємозумовлюють один одного. Головним серед них є мета навчання, що пронизує всі інші компоненти і, насамперед, зміст навчання. Зміна одного чи кількох компонентів може вплинути на характер усієї системи навчання. Наприклад, зміна змісту будь-якого компонента викликає зміну методів, способів і форм навчання, а отже, і всієї системи.
У період реформування освітнього процесу України, виникла нагальна потреба розробки інтегрованого курсу «Методика викладання української мови як державної для початкової школи» закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин як складової загальної «Методики викладання української мови».
Читати далі
Той, хто хоче змінити світ, повинен починати з себе!
Шановні колеги! Ви обрали професію вчителя початкових класів – одну з найважливіших і найскладніших педагогічних професій, яка вимагає від вас не тільки давати знання, а й докладати чимало зусиль, щоб розвивати, захищати, оберігати, наставляти, вміти розгледіти в кожному своєму учневі «золоте зернятко» і допомогти йому «прорости», виховати достойну людину.
Читати далі

21 вересня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-навчання для тренерів та експертів за участі Марини Пристінської – керівника початкової школи у НВК "Новопечерська школа", учасниці великої кількості семінарів, майстер-класів та форумів з педагогіки, редактора у видавництві "Шкільний світ", автора педагогічних публікацій; Інни Большакової – тренера міжнародного проекту "Читання та письмо для розвитку критичного мислення", методиста з дошкільного виховання та початкового навчання НМЦ дошкільної і початкової освіти, та представників видавництва "Ранок".
Читати далі
Завдання, яке стоїть перед педагогами початкової освіти – запровадження системного підходу до проведення цілеспрямованої роботи з формування життєвих компетентностей учнів, складовою яких є соціальна й громадянська компетентності. Їх складовими є формування толерантності (у широкому сенсі, тобто етнічної, релігійної, мовної, гендерної, вікової, соціальної, ін.) не тільки у дітей, але й у їхніх батьків.
Читати далі