Багатомовна освіта в Україні: реалії і перспективи розвитку
22–23 січня 2015 року у м. Київ за ініціативи Румунського інституту миру (PATRIR) та Міністерства освіти і науки України відбулася установча нарада-семінар проекту „Мультилінгвальна освіта в Україні: досвід, методологія, перспективи”. У роботі заходу взяли участь делегації з трьох регіонів України – Закарпаття, Чернівецької області та Одещини.
Нараду відкрив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко, який, зокрема, наголосив, що мультилінгвальна освіта є дуже важливою для розвитку освітньої галузі в Україні, має для цього певні ресурси, розробки, а тому нині розглядаються перспективи для більш широкого впровадження проекту багатомовної освіти в українських навчальних закладах. Він зазначив також, що модель мультилінгвальної освіти вже реалізовувалася в Криму (проекти „Кримський діалог” та „Кримська школа”), однак через відомі політичні події дія проектів тимчасово призупинена.
Виконавчий директор Румунського інституту миру Андра Тенасе наголосила на тому, що мультилінгвальна освіта є інновацією у навчанні, яка допоможе школярам не тільки отримати академічну освіту кількома мовами, що є вагомим підґрунтям для майбутніх випускників у виборі їхнього подальшого життєвого шляху, а й сприятиме розвитку їхніх комунікативних навиків та творчих здібностей.
У роботі семінару взяли участь і представники Міністерства освіти і науки України, що відповідають за питання навчання мовами національних меншин, співробітники Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України та Українського незалежного центру політичних досліджень.
Проект упроваджується за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Під час установчої наради-семінару сторони домовилися про співпрацю щодо впровадження мультилінгвальної освіти в Україні й підтримали ідею найближчим часом організувати семінари для вчителів у представлених на нараді регіонах.