Завершилося навчання вчителів мовно-літературної галузі, які здійснюватимуть освітній процес у 5 класі
На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти успішно завершилося навчання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, які зараз здійснюють освітній процес у 5 класі та забезпечують реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти.
Насамперед ми керувалися тим, що реформа „Нова українська школа" передбачає зміну цілей та основних завдань освіти. А досягнення нових цілей української школи потребує постійного пошуку шляхів модернізації змісту освіти, що у свою чергу вимагає реалізації принципово нових педагогічних, методичних інструментів, які мають ґрунтуватися на особистісно орієнтованому та компетентнісному підходах до навчання. Забезпечувати такий підхід повинен вмотивований, професійний модератор – учитель, що має свободу дій обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Підготувати такого вчителя-філолога закладу загальної середньої освіти, поглибити й розширити його знання в галузі сучасних освітніх тенденцій навчання української мови та літератури, зарубіжної літератури, допомогти у виробленні практичних умінь і навичок викладання навчальних дисциплін й було значущо-вагомою метою методистів ЗІППО та тренерів НУШ.
Упродовж усього навчально-практичного періоду слухачам курсів пропонувалися нові методи, форми, принципи освітнього процесу, акцентувалася увага на використанні сучасних інформаційних технологій, які б забезпечували активне, самостійне й ґрунтовне розуміння здобувачами освіти мови, літературних понять, сприяли б розвитку логічного мислення й мовленнєвої діяльності. Із метою реалізації цієї мети під час виконання освітніх проєктів педагоги вміло презентували сучасні методики навчання та застосування різних онлайн-інструментів: Canva, Padlet, Kahoot, а також мобільних додатків: Facebook, Instagram, ТікТок. Досвід, яким ділилися слухачі, тренери-модератори, методисти інституту сприяє перш за все набуттю нових комунікативних умінь та навичок, удосконаленню здатності до навчання й ефективного планування власної професійної діяльності.
У творчій співпраці педагоги дійшли таких висновків:
- професійна педагогічна діяльність вимагає розвитку професійно значущих особистісних здібностей та якостей, формування життєво необхідних ключових компетентностей для повноцінного життя і професійної діяльності в сучасному соціумі;
- „альфою і омегою" сучасного освітнього процесу є нагальна необхідність переходу від „передачі знань" до „навчання вчитися", „навчати жити". Бо тільки так можна змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя та зацікавити здобувачів освіти. А це і є головними завданнями сучасної Нової української школи.
Тетяна Гнаткович, завідувач кабінету методики викладання
суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін ЗІППО
ВІДГУКИ СЛУХАЧІВ КУРСІВ
Тетяно Дмитрівно! Хочу щиро подякувати Вам за організацію курсів підвищення кваліфікації вчителів української мови та літератури. Запам'яталися майже всі лекції, бо були надзвичайно актуальними і необхідними для вчителів, що працюватимуть у НУШ, особливо „Нові підходи до викладання української мови для учнів 5-х класів у сучасних умовах" (Даньків Ірина Зіновіївна), „Інтерактивні методи навчання. Планування, моделювання і супровід командної роботи" (Палько Тетяна Василівна), "Педагогіка партнерства" (Ходанич Лідія Петрівна) та ін.
Особливо хочеться відзначити „Дорожню карту вчителя мовно-літературної галузі". Висловлю не тільки свою думку, а й інших колег, що це справжній компас, дороговказ у лабіринтах сучасних нормативно-правових документів.
З повагою Надія Буркало
Шановна Тетяно Дмитрівно! Щиро дякуємо Вам за можливість пройти курси для вчителів, що викладають у цьому навчальному році у п'ятих класах. Прослухані лекції дали можливість збагатити знання, творчо оновити підходи до підготовки та проведення уроків, мотивувати учнів на успішну працю. Висловлюємо подяку всім лекторам за різноманітні й життєво необхідні для вчителів поради та приклади. Інтерактивні методи навчання, презентовані під час лекцій, урізноманітнять роботу як досвідчених, так і молодих колег.
Окрема подяка Вам, шановна Тетяно Дмитрівно та Оксано Іванівно, за „Дорожню карту вчителя мовно-літературної галузі".
З повагою та побажаннями творчих успіхів вчителі
Буківської ЗОШ І-ІІІ ст. Келемен М.А. та Костьо Н. І.
Висловлюю подяку за відмінно проведену роботу щодо організації змістовних занять на курсах підвищення кваліфікації. Усі лекції були проведені висококваліфікованими викладачами.
Завдяки прослуханим заняттям мені вдалося дізнатися багато нового, цікавого, значно підвищити рівень володіння інтернетактивними технологіями .
Я певна, що отримані знання допоможуть у роботі, зроблять її набагато ефективнішою. Зичу Вам натхнення до нових професійних здобутків.
З повагою
Біров Марія Іванівна
Мої враження від курсів
Протягом цього тижня вдалося почути і побачити багато цікавого та корисного. Зокрема, цікаві поради щодо практичного спрямування навчання містила лекція Л. П. Юрик. Велике значення для кожного філолога має „Дорожня карта...", яку курсанти детально розглядали та обговорювали під керівництвом Т.Д. Гнаткович. Це неабияка реальна підмога в нашій роботі.
Про педагогіку партнерства та виховний потенціал уроків компетентно вела мову Л. П. Ходанич. Бачення нових підходів у вивченні української мови перед нами розкривала І.З Даньків, закликаючи педагогів до креативності та використання гаджетів, наприклад: записувати діалоги на диктофон тощо.
Багато потрібних порад у доступному поясненні щодо використання різних платформ для навчання почула я від Ороса В.М та Палько Т.В.
Нюанси інклюзії представила О.О. Воротинцева, гадаю, такі знання необхідні нам усім.
З користю для кожного з нас, насмілюся стверджувати, пройшло підсумкове заняття, де мали можливість послухати колег, ознайомитися із їх доробком. Почули багато цікавинок. Може, я й пурист, але не люблю слово лайфхаки, часто мають на увазі поради, засновані на мнемонічних засобах запам'ятовування, а в книзі І. Хворостяного це фактично звичайний алгоритм роботи – від мети через теорію, вправи, тести до карти пам'яті. Тому цікавинки, хитринки в нашій роботі стараємося підготувати, але вони можуть виникати і спонтанно, залежно від учнівського контингенту.
У цілому я задоволена, що цей тиждень провела так насичено, хоча було багато накладок. З часом – бо й від інших обов'язків не були звільнені. І технічні, коли вибивало із деяких занять, найчастіше із загальних. Чи взагалі на екрані вибивало, що неможливо увійти в конференцію... І різне особисте, у нас саме на цьому тижні в Берегові ховали трьох воїнів, а це й учні, і сини колегинь...
Але таке життя. Його в схему не вмістиш. Однак у мене прохання: можливо, варто би на початку курсів давати слухачам тези чи презентації усіх лекцій, передбачених курсовою програмою. Тоді легше було б сприймати матеріал, доповнювати собі ці тези, вести більш предметний діалог із лекторами. Мені, наприклад, не вдалося скопіювати із чату посилання шановної лекторки Т.В. Палько. А хотілося б їх мати. Як і презентації колег, щоб мати можливість використати в роботі.
Та й таке... Спасибі, що даєте можливість дізнатися щось нове, корисне та цікаве. Слава Україні!
З повагою
Василина Кордонець