Українська мова та література

Перечинщина скликає молоді таланти

perechyn-molodi-talanty-1

У навчальних закладах району проводиться ефективна робота щодо створення оптимальних умов для розвитку літературних здібностей обдарованих дітей, зростає зацікавленість учнівської молоді до творчих конкурсів.
Саме у День української писемності та мови у Перечинській гімназії ІІ-ІІІ ступенів суспільно-гуманітарного напрямку відбулися районні урочистості з нагоди відкриття ХІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, що проходить під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!» та присвячений 200-річчю від дня народження Тараса Григоровича Шевченка.

Готуємось до ювілею…

pidgotovka-do-juvileuДні листопада насичені урочистими подіями, адже стартують конкурси, метою яких є популяризація традицій і надбань українського народу. Особливо святковим у районі пройшло відкриття Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Ідея соборності України: творчість Шевченка: суспільство, держава, родина. Минуле, сучасне і майбутнє».

ХІІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості

„Він був сином мужика – і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком – і вказав нові світлі й вільні шляхи професорам і книжним ученим” (Іван Франко)

«Тарас Григорович Шевченко – це постать, яка у своїй величі була, є і залишиться ні з чим незрівнянною. Великого Кобзаря воістину можемо сприймати як Пророка, волею Всевишнього посланого для українського народу». Ці й багато інших слів та роздумів про Т.Г.Шевченка лунали із уст педагогів, дітей, бібліотекарів на відкритті Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого 200-річчю з дня народження Кобзаря під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!», що відбувся у місті Рахові на Закарпатті.

Особистісно орієнтована спрямованість навчання — шлях до педагогічної майстерності

Освіта, як жодна інша сфера, залежить від загального стану суспільства, віддзеркалює його і вирішальною мірою його визначає. Вона є одним з тих потужних чинників, які працюють на втілення в життя національних стратегічних завдань.
Тільки високоосвічена, національно свідома людина здатна вільно орієнтуватися в реаліях сучасного світу, максимально забезпечувати віддачу для себе й для суспільства. А це можливо лише при умові, коли кожний учитель, вихователь, викладач відчує себе носієм гуманістичних знань, прогресивної особистісно орієнтованої методики, покликаної творити майбутніх громадян незалежної держави з високим моральним вибором.
Це архіважливе в навчально-виховному освітньому процесі питання й згуртувало районних методистів, що відповідають за викладання української мови і літератури, світової літератури і російської мови в загальноосвітніх закладах, на мальовничій, відомій когортою славних постатей крайового письменства Перечинщині. 24 жовтня 2013 року тут відбувся обласний науково-практичний семінар на тему «Особистісно орієнтоване навчання на уроках словесності».

Методичний супровід вчителів-словесників

 


На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний інструктивно-методичний семінар «Навчально-методичне забезпечення вивчення української мови та літератури, світової літератури і російської мови у 2013-2014 навчальному році».

Українська мова та література для національних меншин

6 серпня 2013 року на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний інструктивно-методичний семінар «Методичне забезпечення навчання української мови і літератури у школах з мовами навчання національних меншин».

Методичні рекомендації з вивчення української літератури

Основною метою вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах є формування комунікативної й літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей учнів, високої читацької й загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова.
У 2013–2014 навчальному році вивчення української літератури в 5 класі здійснюватиметься за новою навчальною програмою для 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Українська література. 5–9 класи. Навчальна програма для учнів загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою / Укладачі:  Р.В. Мовчан, М.П. Бондар, Л. І. Кавун, О.М. Івасюк, К.В. Таранік-Ткачук, С.А. Кочерга, О.І. Неживий, Н.В. Михайлова  –  К.: Видавничий дім «Освіта»,  2013),  розробленою  на основі нового Державного стандарту базової й повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) і затвердженою наказом Міністерства від 6.06.2012 р. № 664.

Методичні рекомендації з вивчення української мови

У 2013-2014 навчальному році вивчення української мови у 5 класі здійснюватиметься за новою навчальною програмою для 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Українська мова. 5–9 класи. Навчальна програма для учнів загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою / Укладачі: Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, К.В.Таранік-Ткачук, Н.Б.Коржова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013), розробленою на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) і затвердженою наказом Міністерства від 06.06.2012 р. № 664.

Формування пізнавальних умінь і навичок у процесі написання фанфіка

Педагоги й психологи висловлюють занепокоєння тим, що процеси інтелектуалізації розумової діяльності учнів уповільнюються, незважаючи на тотальну інформатизацію, яка помітно впливає на самостійність творчого процесу. Школярі володіють навичками швидкого пошуку інформації через мережу Інтернет, знають де віднайти потрібне, щоб зробити усне чи писемне повідомлення, можливо, доволі цікаве, але вже створене кимось, не пропущене крізь власну свідомість, отже, не закріплене власне інтелектуальним досвідом. Звідси й маємо твори-«близнюки».