Українська мова та література

Методичні рекомендації щодо вивчення життєвого шляху та творчої спадщини Т.Г.Шевченка в рамках відвідування Шевченківського національного заповідника

Гнаткович Т.Д., завідувач кабінету суспільно-гуманітарних дисциплін ЗІППО, кандидат педагогічних наук

Вивчення життєвого шляху Тараса Григоровича Шевченка вимагає своєрідної психологічної та естетичної підготовки до розгляду його творчості. Особа поета в будь-якому випадку розглядатиметься в нерозривному зв’язку з епохою, у якій він творив. Учні повинні знати, що світогляд Тараса Шевченка виявляється в його громадських справах, ставленні до явищ соціального і культурного життя, публіцистиці, листах, а також у тематиці, сюжеті та образах створюваних творів.

Засідання обласної авторської творчої майстерні вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін


5 червня 2013 року на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулося засідання обласної авторської творчої майстерні вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін, метою якого було сприяти учасникам авторської майстерні у розвитку концептуальних ідей, що лежать в основі творчих доробок з української мови і літератури, світової літератури, літератури рідного краю в контексті вивчення української літератури з окремих тематичних блоків (література «розстріляного відродження», література шістдесятників) та активізації наукових пошуків.

Українська – за оновленим Стандартом


На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти 12 квітня 2013 року відбувся інструктивно-методичний семінар методистів української мови та літератури міських (районних) відділів (управлінь) освіти, що курують школи з мовами навчання нацменшин «Навчально-методичний супровід формування основних компетентностей учнів на уроках української мови і літератури у школах з мовами навчання нацменшин».

Структурно-тематична схема курсу української мови в 9 класі

У 2012–2013 навчальному році вивчення української мови у 5–9 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (лист №1/11-6611 від 23.12.2004 року): Українська мова. 5–12 класи /Автори Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша, А.М. Корольчук, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. За редакцією Л.В. Скуратівського. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. – 176 с.

ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури відбувся в ЗІППО

Мова народу – це найбільший національний скарб,
і ми всі маємо його оберігати,
в тому числі й авторитетними державними заходами...
О.Гончар

Олімпіада з української мови і літератури – одна з найпрестижніших. До неї завжди звернута особлива увага, ставляться особливі вимоги. Адже це випробування не тільки вміння правильно розставити розділові знаки, узгодити відмінки. Це ще й екзамен на громадянськість, особистісну зрілість.

Стартував престижний Міжнародний форум української словесності

14 грудня о 10 годині в Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти стартував ІІІ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, що проводиться згідно з Положенням Кабінету Міністрів на виконання Указу Президента України. Мета заходу – підвищення загальної мовної культури, виявлення творчо обдарованих юнаків та дівчат, підготовка до відзначення у 2014 році 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка.

Успішне навчання – запорука результативності

15-16 листопада 2012 року Великоберезнянщина щиро приймала гостей з усіх куточків Закарпаття, адже саме тут, у Великоберезнянській гімназії, стартував черговий обласний науково-практичний семінар методистів української мови та літератури міських (районних) управлінь (відділів) освіти на тему «Текст як основа формування мовної компетенції учнів».