Реалізація освітньої реформи у галузі „Природознавство”: особливості впровадження, завдання, методичні аспекти

pryrodozn1

Нещодавно на курсах підвищення кваліфікації вчителів ЗЗСО, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти у 5 класі, педагоги Закарпатської області в черговий раз мали можливість ознайомитися із особливостями реалізації завдань сучасної освіти в галузі „Природознавство" (5 клас) та розглянути різні актуальні шляхи їхнього вирішення.
Подібні навчання відбуваються далеко не вперше. І з кожним наступним разом відзначається підвищення мотивації до навчання та більше усвідомлення педагогами головних наративів нової освіти за принципами Концепції НУШ.
Цього разу освітні проєкти слухачів (які є обов'язковими для одержання сертифікату про проходження даного навчання, а також служать в якості рефлексії навчання) відзначились високим рівнем продемонстрованих на захисті методичних знахідок та ідей щодо реалізації компетентнісного, діяльнісного та особистісно-орієнтованого принципів навчання як ключових у Новій українській школі.
Велика увага на курсах (а також під час захисту підсумкових освітніх проектів) приділялась проблемі оцінювання в нових умовах, відповідно до вимог Державного стандарту базової середньої освіти в природничій галузі, що зводиться до очікуваних результатів за 4 групами вмінь: дослідження природи, робота з інформацією, формування наукового світогляду на засадах сталого розвитку суспільства, формування наукового мислення та розв'язання проблем.
Забезпечували навчання педагоги практики: учитель біології, географії та хімії Бундзяк Тетяна Петрівна (Міжгірський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів імені Августина Волошина Міжгірської селищної ради Хустського району Закарпатської області), учитель біології, Урбан Тетяна Михайлівна (Рахівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Рахівської міської ради Рахівського району Закарпатської області), працівники Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти: Орос Віктор Михайлович, завідувач кафедри, кандидат фізико-математичних наук, заслужений вчитель України; Палько Тетяна Василівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології; Воротинцева Олена Олександрівна, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти; Ціник Олена Василівна, методист кабінету координаційно-методичної діяльності; Драгула Оксана Михайлівна, методист центру практичної психології та соціальної роботи; Бокоч Ольга Сергіївна, завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін.

О. Бокоч, завідувач кабінету
методики викладання
природничо-математичних дисциплін

 

pryrodozn1

pryrodozn1