Шляхи реалізації завдань патріотичного виховання
18 квітня на базі Закарпатського ІППО для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки відбувсякруглий стіл „Національно-патріотичне виховання на уроках географії”.
18 квітня на базі Закарпатського ІППО для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки відбувсякруглий стіл „Національно-патріотичне виховання на уроках географії”.
Такою була основна тема зустрічі слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки області з провідними науковцями Інституту географії Національної академії наук України.
Саме під таким гаслом у рамках курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та економіки області 11 квітня в Закарпатському ІППО пройшла Школа педагогічної майстерності. Відкрила захід методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін Г.Б. Глюдзик (керівник курсів). Епіграфом до свого виступу Г.Б. Глюдзик вибрала народну мудрість: „Найкращий учитель – це досвід, він дуже дорого бере, але добре вчить”, адже педагоги-практики найчастіше у своїй роботі орієнтуються на власний досвід, постійно удосконалюють його протягом усієї трудової діяльності, шукаючи при цьому найоптимальніші шляхи для підвищення якості навчання та розвитку інтересу учнів до вивчення предмета.
Шкільна географічна освіта як одна зі складових всебічного становлення особистості потребує сьогодні нових підходів, нових шляхів розвитку, удосконалення змісту та технологій побудови навчально-виховного процесу. Саме така мета передувала проведенню 06 квітня, в рамках курсів підвищення кваліфікації вчителів географії Закарпатської області, круглого столу «Упровадження нових програм з географії у 6, 7 та 8 класі: основні виклики та шляхи їх подолання».
З 29 березня по 4 квітня 2016 року Сумщина гостинно приймала учасників ІV етапу XLIII Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії.
На виконання листа МОН України та ДНУ „Інститут модернізації змісту освіти” щодо реалізації програми заходів дослідно-експериментальної роботи з впровадження курсу „Фінансова грамотність” протягом березня у навчальних закладах України реалізовувався проект „Всесвітній тиждень грошей”. У рамках цього заходу з 14 по 20 березня 2016 року в УЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 ім. В.С. Ґренджі-Донського м.Ужгорода (директор Б.М. Кіштулинець) учителем географії та економіки Я.І. Косачевич організовано і проведено низку заходів з метою підвищення обізнаності учнів про важливість фінансової освіти.
Сучасний освітній процес вимагає впровадження інновацій, які сприяють формуванню всебічно розвиненої особистості. Ми живемо у добу ринкових відносин і маємо бути компетентними в економічних питаннях.
У вересні в Ужгороді відбувся обласний семінар-практикум з курсу «Фінансова грамотність», який проводився на виконання листа Міністерства освіти і науки України від 13.08.2015 № 1/9-390 «Про продовження дослідно-експериментальної роботи з впровадження курсу «Фінансова грамотність».
Підручник – це особлива дидактична система, яка не тільки розкриває зміст навчання, але й є специфічною моделлю процесу навчання. Це означає, що підручник має двоєдину суть. З одного боку, для переважної більшості учнів він є джерелом знань, носієм змісту навчання, з іншого – засобом навчання, який володіє матеріальною формою, пов’язаною зі змістом навчання, з процесом засвоєння цього змісту.
Саме з такої нагоди 12 березня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася зустріч представників географічної громадськості краю, учителів географії окремих шкіл області на базі яких, згідно з наказом МОН України, здійснюється апробація підручників з географії, з авторськими колективами фахових підручників та представниками провідних видавництв шкільної продукції України (ТОВ «Видавництво Генеза», ТОВ «СИЦИЯ», ДНВП «Картографія»).
Дієвою формою зв’язку шкільної географії з життям є краєзнавчий принцип навчання, який учителі географії намагаються втілювати у життя.
Розвиток творчого потенціалу особистості, формування в учнів творчої діяльності є найважливішим завданням шкільної освіти. Географічне краєзнавство, як засіб активізації всієї навчально-виховної роботи, має важливе значення в комплексному розв’язанні проблем формування в учнів реального світогляду, морального, естетичного, науково-природничого, фізичного, трудового виховання і, саме головне, у формуванні ключових навчальних компетентностей школярів.