Науково-методичні матеріали
Січка В.І. Візуальні категорії сприйняття картини світу у підлітків
Січка В.І. Психологічні особливості образу світу у підлітків з повних і неповних родин
Лемак М.В. Компетентність шкільного психолога та її формування в Україні і Європі (порівняльний аспект)
Культурно-освітній процес на Закарпатті. Краєзнавчі матеріали на допомогу вчителю
Професійне мовлення вчителя: короткий словник термінів
Правда життя і художня правда у трилогії М.Томчанія «Жменяки»
Більша чи менша віддаленість художньої правди від реального світу усвідомлювалася ще першим теоретиком теорії наслідування Арістотелем, який підкреслював, що історія показує те, що відбулося, а література – те, що могло відбутися за ймовірністю.
Художня правда – основне поняття теорії реалізму, яке характеризує ізоморфність створеного митцями світу з реальною дійсністю (відтворення життя у формах життя). Художня правда сумірна з правдою історії, але не є її копією. Відтворені чи витворені уявою письменника предмети, людські постаті, події є узагальненими, типовими образами, але залишаються правдивими чи правдоподібними.
Юрій Шерегій – пропагатор творчостi Тараса Григоровича Шевченка
2014 рік – ювілейний рік Т. Г. Шевченка – відзначається кафедрою багатьма заходами. Серед учасників обласної конференції, присвяченої 200-річчю Т. Г. Шевченка, були педагоги з-за закордону. Учителі Східної Словаччини мали низку цінних виступів. Автор пропонованого дослідження, на жаль, за станом здоров’я приїхати не змогла. Пропонуємо увазі педагогів Закарпаття матеріал О. Грицак-Шерегій, який можна використати в краєзнавчій роботі.
Лідія Повх: вірші про школу
Етнопедагогіка у творчості різьбяра Василя Свиди
22 жовтня цього року виповнилося 100-ліття від дня народження лауреата Шевченківської премії, члена Спілки художників України, відомого Закарпатського різьбяра Василя Івановича Свиди. Пропонуємо Вашій увазі педагогічне дослідження, присвячене виховному аспекту мистецької спадщини різьбяра.