Панорама творчих знахідок
Початок пізнання завжди витікає із відчуття.
А тому варто починати навчання не
із словесного тлумачення про речі,
а із реального спостереження за ними.
Коменський Я.А.
Світ дитинства має свою мову, свої уявлення, свій спосіб вираження побаченого.
Як же навчити дитину знаходити нові знання?
Як зробити процес навчання цікавим і радісним?
Відповідь – навчання має бути „проблемним”, тобто має містити елементи дослідницького пошуку. Організовувати його треба за законами проведення досліджень, будуватися воно повинне як самостійний творчий процес. Тоді навчання – вже не репродуктивна, а творча діяльність, тоді в ньому є все, що здатне захопити, зацікавити, пробудити спрагу пізнання.
Для зростання якісного рівня компетенції педагогів у районному методичному кабінеті відділу освіти Хустської РДА відбувся семінар вихователів старших груп ЗДО „Панорама творчих знахідок”, де розглядалося питання „Розвиток пізнавальної активності в пошуково-дослідницькій діяльності”.
Своїми творчими знахідками поділилися педагоги Ізянського ЗДО(Пригара О.Д. та Кемінь Н.І.) та Рокосівського ЗДО (Довжанин М.В.), які наголосили наактуальності завдань, що стоять перед педагогами: вдосконалення роботи з питань пізнавального розвитку дошкільнят, особливості системи пошуково-дослідницьких дій як структурного компонента всієї діяльності.
Методист РМК Кір’янова В. у своєму виступі-презентації звернула увагу на цінність використання дослідів, які мають велику переконуючу силу. Знання, які набувають діти, мають особливу доказовість, повноту і міцність. З метою активізації учасників зібрання, створення позитивної атмосфери з педагогами району проведено тренінг.Працюючи в групах, вони активно обговорювали запропоновані теми, робили висновки, ділились своїми напрацюваннями та проблемами, що виникали у ході тренінгу.
Учасники семінару збагатили свій досвід новими знаннями про дослідницьку діяльність, вдосконалили свої теоретичні та практичні вміння з питань формування у дітей екологічної свідомості, розвитку їхньої пізнавальної активності.
Т. Барзул,
вихователь Рокосівського ЗДО,
Хустський р-н